2.8

Angel Cop

Anime. I en mardrömslik framtid är våldet den enda lagen. En terrorist grupp vid namn Red May har startat en våg av bombningar och mord genom staden. Som svar på detta skickas Angel, en kvinna vars skönhet endast matchas av sin stridsduglighet.

Originaltitel Angel Cop
Regissör Ichirô Sakano
Manus Ichirô Sakano, Shô Aikawa
Genre Action, Animerad, Science Fiction, 80-tal
Skådespelare Tesshô Genda (röst), Nozomu Sasaki (röst)

2010-10-15
Är väl mer av en miniserie än en film..? I alla fall ett måste för alla som gillar ultravåld i sin anime, den där scenen då kvinnan skjuter sönder huvudet på en terrorist skulle inte animeras idag. Dubben är dessutom rätt rolig eftersom att importörerna bestämde sig för att krydda till manuset med några tusen svordomar. Eat shit and die!
Klunkenstråle
2006-12-26
Bra grejer. På mer än ett sätt.
FilmGuden
2005-07-17
Vill man ha tema Poliser mot Terrorister får man inte mycket av det. Efter 2 eller möjligtvis 3 episoder lämnas det för att sedan handla om krigandet mot en galen svårstoppat fruntimmer med tankekraft (bekant?). Mycket våldsamt och händelserikt. Mycket rått också där inga är särskilt snälla.
YakuzaXRock
2004-03-14
Det klassiska animestory syndromet, en storstad har kommit i fara av terroristattacker och några poliser ska försöka stoppa dem. Lite senare utvecklas storyn och "flippar" lite (som det brukar göra i japanska animes för övrigt). Ok film, lite halvt långsam och seg ibland, men vettig story och hyfsad animation, inget speciellt men heller inget uruselt. Näst intill sevärd.