2.6

Angel Has Fallen

Agent Mike Banning blir anklagad för mordförsök på Presidenten och det är nu upp till Mike att rentvå sitt namn och heder, samtidigt som han måste finna dem som ligger bakom attentatet på Air Force One...

Originaltitel Angel Has Fallen
Regissör Ric Roman Waugh
Manus Ric Roman Waugh, Matt Cook, Robert Mark Kamen
Genre Drama, Action, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Gerard Butler, Morgan Freeman, Jada Pinkett Smith, Danny Huston, Nick Nolte, Piper Perabo, Holt McCallany, Lance Reddick, Tim Blake Nelson, Michael Landes, Frederick Schmidt, Joseph Millson, Sapir Azulay, Ori Pfeffer

Hanness
2021-01-01
Duger som underhållning, en stabil 2a.
Andreas_
2020-10-04
Tredje filmen om agenten Mike Banning som ännu en gång ska rädda presidenten från ännu ett attentat och det är tjatigare än någonsin och mer överdrivet och mer fånigt än någonsin...så synd att se några bra skådespelare fastna i sådan här dynga till film, för Gerard Butler och Morgan Freeman, Nick Nolte samt även Danny Huston gör riktigt bra insatser som vanligt men förstår inte varför dom vill ställa upp på sånt här skräp...deras förtjänst är att denna film får en stark 2:a för manuset är katastrof, Effekterna är inget vidare och visst, här blir det mer personligt för Butlers karaktär och man får även träffa på hans far, spelad av Nick Nolte som ser ut som att han har en fot i graven men kan fortfarande ge en bra insats framför kameran, kommer knappt ihåg dom två första mer än att andra utspelade sig i London och första i USA med en annan president, men dessa filmer är så dåliga att man glömt handlingen redan efter att man sett klart filmen...jag säger så här, undvik till varje pris om ingen av dessa skådisar är någon slags idol eller favorit, för då kan den vara värd att se, men vill man se en bra och spännande actionfilm som inte är ett tråkigt överdrivet sömnpiller så ska man leta vidare, betyget blir en stark 2:a tack vare bra skådespelarinsatser och inget annat.
2020-08-07
Jag vet inte vad som är mer förvånande: att det nu kommit tre filmer i denna filmserien eller att jag faktiskt har sett alla. I mitt fall tror jag att det är det faktum att jag inte är redo att ge upp hoppet om Gerald Butlers karriär som gör att jag ser dem. Dessutom lyckas han varje gång få med sig kompetenta skådespelare i varje film. Här är det förutsägbart och ooriginellt men det är också underhållande hjärndött action och denna gång också med en underbar och sevärd Nick Nolte som dyker upp. 2+
theother
2020-07-31
Nick Nolte stjäl showen.
jonbo
2020-04-23
Snäll trea. Hjärndöd action som trots allt levererar det den ska.
2020-03-15
Det bjuds på hjärndöd pang-pang i även denna tredje del. Kanske något sämre än de förra, men räddas av en extremt sliten Nick Nolte som faktiskt räddar upp hel del. Det är rätt förutsägbart om man säger så.
WillyV
2020-01-01
Funkar, svag trea.
Supernaut
2019-12-06
En riktigt medioker, förutsägbar och dålig actionfilm. Inte ens särskilt underhållande som popcornmatiné.
schygge
2019-11-25
"No more secrets." - Secret service Så mycket ironi i dessa filmer, men bra action ändå!
Djason
2019-11-24
Ingen idé att räkna alla döda men visst är detta en helt ok hjärndöd action med en bra Butler och en skön Nolte.