2.5

Angel Has Fallen

Agent Mike Banning blir anklagad för mordförsök på Presidenten och det är nu upp till Mike att rentvå sitt namn och heder, samtidigt som han måste finna dem som ligger bakom attentatet på Air Force One...

Originaltitel Angel Has Fallen
Regissör Ric Roman Waugh
Manus Ric Roman Waugh, Matt Cook, Robert Mark Kamen
Genre Action, Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Gerard Butler, Morgan Freeman, Jada Pinkett Smith, Danny Huston, Nick Nolte, Piper Perabo, Holt McCallany, Lance Reddick, Tim Blake Nelson, Michael Landes, Frederick Schmidt, Joseph Millson, Sapir Azulay, Ori Pfeffer

Supernaut
2019-12-06
En riktigt medioker, förutsägbar och dålig actionfilm. Inte ens särskilt underhållande som popcornmatiné.
schygge
2019-11-25
"No more secrets." - Secret service Så mycket ironi i dessa filmer, men bra action ändå!
Djason
2019-11-24
Ingen idé att räkna alla döda men visst är detta en helt ok hjärndöd action med en bra Butler och en skön Nolte.
Xeno
2019-11-23
Hell yeah! Action i kvadrat och amerikanskt flaggviftande i toppklass!
PeterTheW
2019-11-17
Den är ju sämre gjord än de två första, så budgeten måste ju ha cuttats rejält, däremot är det helt klart den mest underhållande av de tre.
amam
2019-11-14
Svag trea. Har en hel del brister men den är inte direkt något annat än den försöker att vara. Om det inte var för skådisarna så hade det nog varit en solklar tvåa. I nuläget så är det en dum men ganska underhållande actionfilm.
ulpe01
2019-10-02
Trots alla sina brister, var det här en rätt bra piprensare efter att ha sett en ledsam hundfilm. Jag gillade Nick Nolte, och Butler är... Butler. Lider av USS (uppenbar-skurk-syndrom) och jag förstår inte varför de jobbade så hårt för att hålla huvudskurken hemlig (jag såg Geostorm, försök inte med mig). John Wick har skämt bort mig med fightscener utan klipp och det är svårt att acceptera "Taken"-nivå på klippningen igen. Och att byta ut Rhada Mitchell mot Perabo fick mig att fundera på varför var lagom störande. Kanske ser den här igen nån gång, men kommer inte att leta upp den med flit.