2.8

Angel of Death 2

I ett kvinnofängelse på en avlägsen ö så härskar den sadistiske Mrs. Steele. Hon gör allt för få disciplin på fångarna.

Originaltitel Angel of Death 2
Alternativ titel Angel of Death 2: The Prison Island Massacre, Frauengefängnis 4 - Flucht von der Todesinsel, Der Todesengel 2, Women Behind Bars 4: Escape from Prison Island
Regissör Andreas Bethmann
Manus Andreas Bethmann
Genre 2000-tal, Skräck
Skådespelare Andreas Schnaas, Olaf Ittenbach, Lina Romay, Erich Amerkamp, Christian Bau, Heiko Bender, Jesus Franco, Carsten Frank, Manoush, Martina Snajdarova, Fabienne Gille, Zara Drake, Natascha, Natascha Farrel

2016-02-05
Som film betraktat helt okej (och mil bättre än den vedervärdiga Angel of Death) även om den är korkad och B. Men det är inte för att se en helt okej film som man väljer Angel of Death 2, utan det är bara en förutsättning för att resten ska funka - och det gör det. Detta är en riktigt jävla elak och oblyg film, och garanterat den mest brutala WIP-filmen någonsin. Mitt bland allt blod, allt naket, all sadism och all hardcore-sex så ser vi en åldrad Lina Romay dominera hela spektaklet. (8+/15)