Angels in America

Amerikansk miniserie i 6 delar. I mitten av 80-talet har AIDS-viruset börjat sprida sig. Prior Walter är smittad och hans älskare Louis lämnar honom.

Originaltitel Angels in America
Regissör Mike Nichols
Manus Tony Kushner
Genre Drama, Romantik, Fantasy, Mini-serie, 2000-tal
Skådespelare Meryl Streep, Al Pacino, Emma Thompson, Justin Kirk, Ben Shenkman, Mary-Louise Parker, Jeffrey Wright, Patrick Wilson, James Cromwell, Brian Markinson, Robin Weigert, David Zayas, Simon Callow, Michael Gambon
Betygsantal 1938
Filmnummer 20006

2018-12-19
Riktigt bra serie, blev tagen och den är 100 gånger bättre än Torka aldrig tårar utan handskar...
Litsne
2015-11-25
Jag såg 2,5 avsnitt sedan lade jag ned. Det var bara för ointressant.
AlbinWesley
2015-07-02
Jag trodde att det skulle vara mer hjärtskärande, jobbigare. Istället var det varmt och vackert, samtidigt som det var skitigt och otrevligt. Oerhört välgestaltade roller, inte bara av Pacino och Streep utan av hela gänget. Mike Nichols bevisar än en gång att han är expert på att överföra dramapjäser till filmat medium.
2014-09-08
Första akten är något trevande men skvallrar om en bra fortsättning, sedan går det bara utför. Starka och intressanta teman glider över i ett mischmasch av överdramatiskt och ofullständigt babbel proppat med religiösa, politiska, sociala och filosofiska referenser, av vilka jag bara fattar två tredjedelar. Detta betraktar jag som ett plus eftersom de kopplingarna jag förstår enbart är krystade och används som pretentiösa floskler. Men då och då dyker det upp en och annan kanonscen, och på skådespelarfronten lyser såväl Pacino som (överraskande nog) Parker, samt Wright. Så även om denna evighetsresa har sina höjdpunkter så är helheten ren skit! (4+/15)
Jämte
2013-01-28
Bra skådespeleri, vackert utfört/gjort. Jag kan dock inte säga att jag blev riktigt engagerad i det hela. Frun som knarkade och såg hallucinationer störde rejält. Spolade förbi hennes nonsens. Rekommenderas iaf för skådespeleriet och det överlag fina hantverket.
IdaD
2013-01-22
Det är fan i mig dax för en femma. Riktigt bra. Streep och Thompson är lysande!
embla13
2012-10-19
fånigt,ointressant och varför är Pacino med i detta dravel? :(

2012-07-19
Bra skådisar, framförallt de stora namnen Pacino, Streep och Thomson. Älskar soundtracket. Det poetiska/bibliska i storyn intresserar mig inte alls. Lyckas störa mig på både Prior och Louis som karaktärer, det gör det till en vacklande 4:a.
kolle82
2012-04-03
Kanske talande att det tog 6 månader att ta sig igenom de 6 avsnitten? Det svulstiga, överdramatiska manuset försöker vara mer poetiskt och smart än det klarar av och allt räddas av att Streep och Pacino höjer varenda scen de är med i.
Paddyeahh
2012-03-23