Änglarnas stad

Ängeln Seth som vakar över Los Angeles, får problem med sitt jobb när han blir kär i den vackra hjärtkirurgen Maggie. Han måste välja mellan plikten och kärleken.

Originaltitel City of Angels
Regissör Brad Silberling
Manus Dana Stevens
Genre Drama, Romantik, Fantasy, 90-tal
Skådespelare Meg Ryan, Nicolas Cage, Andre Braugher, Dennis Franz, Colm Feore, Robin Bartlett, Joanna Merlin

Pillynilly
2014-06-22
Trams!
2014-05-13
Jahaja... För att vara ett romantiskt Hollywood-drama med kristen underton så är det anmärkningsvärt bra. En del riktigt snygga scener och bitvis riktigt bra soundtrack (och jag syftar in på alla skitlåtar som spelas i filmen). Men sedan är det det där med Nicholas Cage. Allas vår Nic har ju aldrig varit någon särskild skådespelarbegåvning, men emellanåt funkar han i alla fall. Fast inte här. Absolut inte här! Så fort det blir lite berörande får man en närbild på Cage och då rasar allt som ett korthus. Om jag preciserade så skulle jag förmodligen bli anmäld för lyteskomiska påhopp, så jag låter bli. Men ni kan ju alltid försöka föreställa er Cages ansikte då han ska se vacker, hemlighetsfull och förälskad ut. -Jaså, kan ni inte? Nej, det kan inte jag heller. Och ännu mindre nu. Han funkar inte! Han är fel! Han gör fel! FEL!! Härmed utnämner jag Änglarnas stad till tidernas mest felcastade film. (5+/15)
Zeylon
2014-03-16
Kräktes på Wim Wenders under efterfesten,,,
MrsSchnieder
2013-01-31
Minns inte den.. Kanske ska se om den?
Cuchita
2012-09-01
Var väldigt skeptisk över den här filmen medan jag tittade på den, speciellt då den i stora delar är en remake.... men jag ger mig. Den var fin och sevärd. Men får inte mer än en 3a för det.
Nimarion
2012-08-27
En väldigt harmonisk och underbar film på så många vis. Här finns så många detaljer, stora som små, att tycka om: Utmärkta skådespelarinsatser, speciellt huvudrollsinnehavarna med deras olika och idealiska karaktärstolkningar tillsammans med tänkvärda dialoger, vilka presenterar en mycket bra historia berättad på ett gripande och rätt sätt. Ett mycket bra och stundtals briljant foto samt det mest utmärkande: fantastisk musik, vilken både kompletterar och förhöjer de olika scenerna till oanade höjder.
pungsnigel
2012-08-22
Den är okej men den blir tyvärr lite gäspig.. Nära en 3a
sonocronic
2012-06-08
Jag hade satt en femma om slutet hade varit annorlunda!
Malvack78
2012-06-08
Grymt bra film. :-)
jennah
2012-03-25
Jättevacker och sorglig med världens bästa soundtrack. Ville inte gilla den men den kröp sig in under skinnet. Typiskt.