3.7

Ångrarna

Två män träffas för att prata om sina könsbyten - och om sin ånger.

Originaltitel Ångrarna
Alternativ titel Regretters
Regissör Marcus Lindeen
Manus Marcus Lindeen
Genre Dokumentär, 2010-tal

Werim
2014-05-02
Riktigt intressanta historier. Jag blir dock att fundera över vilka krav som egentligen borde ställas på en person före en operation av det här slaget. Sådana krav som att prata med en terapeut eller dylikt skulle ju möjligen ha hjälpt Mikael att göra rätt val.
Asmorod
2014-04-23
På gränsen till en femma. Smärtsamt och fascinerande.
IsaSand
2012-10-23
Inte alla som opereras med solglasögon.
Christofer
2012-06-03
Ärligt, sårbart och smärtsamt. Vilka tragiska livsöden.
foppa99
2012-02-07
vissa livsöden är svårare än andra: all lycka grabbar/"kärringar".
Paddyeahh
2011-12-31
Vilka fina människor. Orlando verkade så klok, och jag tycker synd om Mikael- han verkar så sårbar och känslig.
haajen
2011-08-27
Fantastisk dokumentär om två mycket fascinerande livsöden, det som höjer den till en femma är att filmens form dessutom är mycket snygg. Orlando är verkligen en människa är beundra!
Starlette
2011-08-16
Otroligt bra! Se se se!
Zipper
2011-08-15
Riktigt bra format för ämnet. Orlando och Mikaels samtal behöver inte en massa filmiska tillägg för att vara intressant och gripande, deras ord talar för sig själva. Hade dock önskat att den varit lite längre och att man fått mer grepp om varför Mikael gjort de val han gjort.
Molestaire
2011-06-26
Visserligen en väldigt intressant och annorlunda dokumentär, men knappast något utöver det vanliga rent filmiskt. Jag menar inte att man ska göra en dramadokumentär av den, det kompakta formatet bidrar till intimiteten, men en lampa och svart bakgrund känns lite väl fantasilöst.