Angry Indian Goddesses

Kvällen innan sitt bröllop samlar Frieda sina närmsta vänner för att fira. Under natten som följer är de sju vännerna med om en utflippad upplevelse.

Originaltitel Angry Indian Goddesses
Regissör Pan Nalin
Manus Pan Nalin, Subhadra Mahajan, Dilip Shankar, Arsala Qureishi
Genre Komedi, 2010-tal, Drama
Skådespelare Sarah-Jane Dias, Sandhya Mridul, Rajshri Deshpande, Tannishtha Chatterjee, Anuj Choudhry, Jeffrey Goldberg, Pavleen Gujral, Adil Hussain, Vikram Kochhar, Amrit Maghera, Anushka Manchanda, Arjun Mathur
Filmnummer 119249

Albion
2021-03-17
Rörig pekoral som vill skriva stora plakat på näsan på folk. Friskt vågat hälften vunnet brukar man säga, men den som myntade det uttrycket har inte sett denna film. Betyget blir en svag 2;a, dvs 2-
KyLLo
2021-01-31
Dans, bröllop, gräl, skrik, trams, indisk patriotism och överspel.
erosagape
2016-12-18
Slutet gott, allting gott, tyckte jag efter att ha stornjutit av filmen, men så, vid närmare eftertanke, för för ett samhälles bästa måste rättvisa skipas och enligt lagens mening, föll betyget ett snäpp.
Urfbert
2016-12-13
Jag är mycket förtjust i filmer som tar upp mycket samtidigt och har inga problem med att följa det. Tycker att den här filmen blandade det väl, var mycket engagerad i den.
Seesawboy
2016-08-01
Tyvärr lite spretigt filmad och väl fragmenterad story. Annars bra skådespelare och kul att se en annan bild av Indien än "Bollywood"! Helt klart värd att se!
snutsch
2016-07-28
Helt Ok med lite mörka toner, en lite mörk variant av Sex and the City i Indien.
Zipper
2016-07-10
Rörig film som vill ta upp alldeles för många frågor på en gång. Den har stor potential men hade behövt skalas ned. Synd.
robert_akesson
2015-11-14
Inga jobbiga Bollywoodingredienser. Några tråkiga/temposvaga partier i mitten.