2.3

Angry Video Game Nerd: The Movie

Angry Video Game Nerd recenserar tv-spel som han tycker är dåliga och efter att flera av hans fans frågat om han kan recensera E.T. till Atari 2600 bestämmer han sig för att göra det om han hittar något exemplar av spelet där de sägs vara nedgrävda. Samtidigt får myndigheterna för sig att han spionerar på Area 51 vilket leder till problem för honom.

Originaltitel Angry Video Game Nerd: The Movie
Regissör James D Rolfe, Kevin Finn
Manus James D Rolfe, Kevin Finn
Genre 2010-tal, Äventyr, Komedi, Science Fiction
Skådespelare James D Rolfe, Jeremy Suarez, Time Winters, Nathan Barnatt, Sarah Glendening, Helena Barrett, Bobby Reed, Stephen Mendel, Eddie Pepitone

karlmats
2019-07-14
Jag gillar AVGN och Rolfes hjärta är verkligen inne i det här projektet, den låga budgeten är mest charmig och de gör mycket av den även om vissa effekter verkligen är helusla. Samtidigt så är det ju också en form av hyllning till det usla så det vore ju konstigt annars. Allt hjärta till trots så har man inte riktigt material för nästan två timmar. Jag fullständigt älskar det faktum att Rolfe lyckats crowdsourca ihop budgeten till att få göra den här filmen, och delar är väldigt underhållande, men helheten räcker inte till mer än en ganska stark 2a.
tetsuo
2016-11-01
Varför valde James en noplis som sidekick istället för Mike? Har förstått att det var pga praktiska skäl, men en noplis? I rather have diarreha through my penis than watch this shit.
RockSnack
2015-02-18
Jag önskar jag kunde säga att jag älskar den här filmen. Man har valt att verkligen trycka in allt och alla i filmen när man ändå håller på, vilket är kul, men det är på bekostnad av att filmen inte håller samman lika bra som den kunde ha gjort. Den är på tok för lång, innehåller alldeles för många scener som kunde klippts bort och många av skämten är helt enkelt lite för barnsliga. För en film som borde vara tajt och rapp så är den förvånansvärt lös och seg. Nörden är dock alltid nörden, alla cameos och popkulturreferenser var kul att se, storyn var faktiskt full med överraskningar och jag kan inte förneka att det kändes episkt att höra AVGN-ledmotivet i orkesterversion. Filmen var värt väntan; men är ändå, i slutändan, en besvikelse.
Grillo
2015-02-09
Riktigt jävla awesome och precis vad jag väntat mig och hoppats på. För vad den är, är den underbar. Visst är det en film för och av fansen, och jag kan förstå att man kanske inte får så mycket ut av den om man inte redan gillar figuren, men gör man det så finns det här inte mycket mer än lite väl dåliga miniatyrer här och där att klaga på.
Cloudane
2014-12-29
Man får ta det för vad det är och jag blev faktiskt väldigt underhållen av detta. Det märks verkligen hur mkt han har brunnit för det här projektet.
Levyn
2014-11-23
Jag är ett stort fan av James tidigare filmer, både de AVGN-relaterade och de övriga, men den här funkar verkligen inte för mig. Filmer är full av homager, de flesta av vilka jag inte kan placera, och manuset är trots sin kalkonfilmskaraktär inte tillräckligt underhållande. Ledsen James. Men jag älskar dig ändå!
lustmord
2014-10-19
rar och rolig!!
bergenwall
2014-09-27
Förstår inte riktigt kommentarerna här må jag säga. Vad förväntar man sig när man ser AVGN the movie? Förväntar man sig hollywood effekter, superbra skådespel? Har man sett någon av James videor så borde detta vara nästan exakt det man väntat sig. Filmen är inte den bästa i världen men det försöker den inte vara heller, jag fick vad jag förväntade mig och jag är glad att jag såg den även om jag kanske inte kommer se den igen.
schramm
2014-09-20
2 timmar med låga skämt och dåligt (m)anus. önskar jag hade sett alla ator filmerna istället.
Kriffot
2014-09-13
Flams och billig humor utan finess. Han ska hålla sig till spelrecentioner!