2.9

Bekännelser om killar, kyssar och katter

Georgia är snart femton år och i stort sett vuxen. Hon har spanat in den nya killen på skolan, den "underbara sexguden" Robbie, som spelar i bandet the Stiff Dylans. Tyvärr dejtar Robbie redan Georgias värsta fiende: den blonda och perfekta Lindsay. Med hjälp av sina välmenande men ovetande föräldrar, den moderiktigt klädda katten Angus och sitt tjejgäng the Ace Gang bestämmer Georgia sig för att sätta sina galna planer i verket för att fånga en kyssvänlig pojkvän och fira den bästa födelsedagen någonsin.

Originaltitel Angus, Thongs and Perfect Snogging
Alternativ titel Angus, Thongs and Full-Frontal Snogging
Regissör Gurinder Chadha
Manus Gurinder Chadha, Paul Mayeda Berges, Will McRobb, Chris Viscardi
Genre Drama, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Aaron Taylor-Johnson, Liam Hess, Steve Jones, Eleanor Tomlinson, Georgia Groome, Alan Davies, Kimberley Nixon, Karen Taylor, Tommy Bastow, Sean Bourke, Georgia Henshaw, Manjeeven Grewal, Eva Drew

2020-07-05
Jag hade faktiskt lite högre förhoppningar än så här, saker knyts ihop lite för snyggt vilket gör att den inte alls känns på riktigt. Har en del charm och så men trodde den skulle ha mer.
KyLLo
2016-06-16
En lekfull och varm film om att vara ung tjej, hänga med vännerna och upptäcka kärlek. Något över förväntan. Blir dock lite för mycket för mig i längden. En svag trea ändå.
Netza
2014-06-18
Småsöt film men där klyschorna tyvärr avlöser varandra. Ska inte spoila men en detalj i slutet av filmen tog verkligen priset... Vad som väger upp: - Huvudkaraktär som går på maskerad utklädd till en fylld oliv - Alan Davies - En demonisk katt
Heeliiaa
2012-11-08
Sööööt film, men not gonna lie - Aaron Johnson gjorde 90 % av filmen.
s0fiaaa
2012-10-23
ååh vilken gulligt film :D Presis vad jag har sökt efter länge. Med lite pirr i magen känsla! Älskar att den är på brittiska också, Aaron är såååååååååååååååå himla snygg, smälter verkligen när han är i bild.
Hannats
2012-03-18
För att vara en film inom den här genren var den fantastisk, otroligt söt
Luene
2012-01-16
Underbar film. Så kul med lite brittiskt, är så himla trött på alla överdriva amerikanska skitrullarna! Skådespelare är riktigt duktiga. Jag dör lite varje jag jag ser den för jag skäms så åt situationerna, men jag har ändå ett stort leende filmen igenom. Hade jag varit tonåring igen hade nog denna filmen varit en perfekt tjejkvällsfilm. Kommer garanterat vissa denna för min dotter i den åldern. Dock måste jag säga att hur mysig filmen, skådespelarna, Eastbourn, musiken och allt än är, så är böckerna så mycket bättre. De är ändrat en hel del och man saknar vissa saker och personer. Men om man ser på bara filmen är den riktigt mys.
annihilat0r
2011-12-13
"Angus, Thongs and Perfect Snogging" är en perfekt film för tonårstjejer. Ultimat på så sätt att den matar tittaren med tips på kreativa lekar som kan generera pojkar. Småsöt, småunderhållande och förvånansvärt klipsk. Det finns även en tyngd när vikten av familj och blodsband behandlas. Karaktären "Ellen" (Manjeeven Grewal) är en ypperlig stjärna som förgyllde min personliga upplevelse. Även intressant att se Aaron Johnson några år före "Kick-Ass". Kontentan av filmen är en löjligare, smartare och bättre variant av "Mean Girls".
funkisvilla
2011-11-06
Hade jag varit tonåring så hade jag älskat denna, så det blir en 3:a for good times sake.
Kajsa91
2011-08-05
Riktigt mysig film! Krypa ner i soffan när det regnar en massa ute med lite godis och denna filmen så är kvällen räddad ;P