Animal Factory

Ron, som är en ung och priviligerad man, sänds till fängelse för marijuana-innehav. Utan egentlig orsak får Earl Copan, en fängelseveteran sedan 18 år tillbaka, faderskänslor för Ron och tar honom under sina vingar.

Originaltitel Animal Factory
Regissör Steve Buscemi
Manus Edward Bunker, John Steppling
Genre Kriminalare, Drama, 2000-tal
Skådespelare Willem Dafoe, Edward Furlong, Danny Trejo, Mark Boone Junior, Seymour Cassel, Mickey Rourke, Tom Arnold, John Heard, Chris Bauer, Rockets Redglare, Jake La Botz, Mark Engelhardt, Edward Bunker, Victor Pagan, Steve Buscemi

Yakuza145
2019-05-11
En film om 2 fångar, ena som spenderat mesta tiden av sitt liv i fängelse och den andra som förstagångsstraffad. Den äldre ser något i den yngre som ger honom faderskänslor, någon att ta hand om och som behöver honom.
2017-10-29
2015-11-12
Egentligen ingen speciell fängelsefilm, men jag gillar den avskalade stilen och hade det inte varit för ett gäng mer eller mindre kända ansikten skulle det nästan varit en dokumentär.
Djason
2015-08-22
Bra skådisar i en ganska intetsägande fängelsefilm.
2014-11-09
En fängelsefilm i mängden, varken särskilt speciell eller tråkig, bara mitt emellan. Skådisarna gör väl bra ifrån sig utan att vara lysande, bara mitt emellan. Buscemis regi duger väl utan att vara strålande, bara mitt emellan. Tyckte dock att Mickey Rourkey roll som transa var minnesvärd. 2+
Vikinget
2013-12-30
Stark tvåa. Ganska skön att titta på men skådespeleriet var bristfälligt och den hade ändå ganska svårt att engagera.. Men hyfsat bra som sagt.
bytat
2013-11-20
ruttet soundtrack på helt ok film.
mammene
2013-10-14
Jag tyckte den här fängelseskildringen kändes lite annorlunda mot vad man brukar se. Det var på något vis lite mer mänsklighet, även om det också fanns det motsatta. Intressant att det innanför murarna finns en paralell värld med herarki och det kom mycket bra fram här.
StureStenhög
2013-10-10
Ett ganska typiskt fängelsedrama, och visst bleknar den lite i jämförelse med genrens giganter, men den försöker ändå vara lite mer realistisk än vad man är van med, och den tycks lyckas ganska bra med det. Man drar t.ex. inte allt lika långt som i många andra filmer. Man har skapat en fängelsevärld som känns autentisk. och det här blir en intressant studie i fängelselivets hierarkier och spelregler, och kanske framför allt i vad det livet gör med de människor som lever det. Som vanligt med sådana här filmer så är det maktlösheten i fängelsetillvaron som jag främst tar till mig av. Skön cast också måste jag säga. Stabil trea
ClintanTheKing
2013-09-15
Fängslande och spännande fängelsedrama med Dafoe & Furlong.