Animal Protector

En dag belägras en ö som används för att utveckla nya biologiska vapen genom djurexperiment. Endast en man och en djurrättsorganistation står mellan terroristerna och en världskatastrof!

Originaltitel Animal Protector
Regissör Mats Helge
Manus Anders Nilsson, Mats Helge
Genre Action, 80-tal
Skådespelare Camilla Lundén, David Carradine, A R Hellquist, Mats Huddén, Timothy Earle, Frederick Offrein, Bo F Munthe, Bruno Wintzell

Namellak
2016-08-03
Musiken i introt och slutet!
2013-07-19
Mats helge sparar inte på krutet i denna tokigt osammanhängande actionvåffla. Hjälten har svårt Snake Plissken-komplex och Carradine levererar oneliners mellan fighter och skottlossningar. Och mitt i allt detta springer tre brudar i 80-talsmakeup och en herrans massa män i camokläder runt i och utanför carlstens fästning på Marstrand och skjuter till synes palnlöst. Mycket underhållande i all sin dumhet.
FilmGuden
2010-04-27
Mats-Helge Olssons bästa film i mitt tycke. Så oresonligt roligt upplägg. Väldigt häftigt att en stjärna som David Carradine ville ställa upp.
FabianBom
2009-04-20
sämre än jag förväntat mej....
fisk0
2009-03-16
rikligt med explosioner, dålig engelska och otroligt osammanhängande manus och dialoger. väldigt underhållande, men inte riktigt lika bra som de andra Mats Helge-filmer jag sett. Våldet var lite väl tamt jämfört med klassikern Ninja Mission.
Tinytom
2008-02-27
En mycket spännande Actionfilm av Mats Helge,en av Sveriges bästa regisörer någonsin. Missa den inte om ni får tag i den.
Nervegas
2005-10-17
Världens roligaste kalkonfilm!!! Måste ses!
Klon
2005-03-01
är ju kul att de offrar ganska mycket manskap för att rädda ett par kaniner... eller? ;) Skulle varit en etta om jag inte kände folk inblandade i den
ahkoila
2003-08-06
Visst, den är usel men det är ju trots allt en Mats Helge film. Värd att ses :)
ovtis
2003-03-13
Gräslig, David Carradine irrar omkring med en kniv stickande ur ryggen och det är höjdpunkten, den är förvisso så usel att det nästan gör den värd att se.