3.1

Accused

Henriks 14 åriga dotter anklagar honom för sexuella övergrepp och våldtäkt. Henrik blir häktad och en rättegång sätter fart. Dottern har en bakgrund som lögnare, sedan hon tidigare hittat på historier om sin familj.

Originaltitel Anklaget
Regissör Jacob Thuesen
Manus Kim Fupz Aakeson
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare Troels Lyby, Bodil Jørgensen, Louise Mieritz, Søren Malling, Sofie Gråbøl, Paw Henriksen

KyLLo
2017-12-10
Riktigt närgången och fångar verkligen den krypande stämningen. Att man gillar Jakten är ju inget som den här filmen ska belastas för.
Kalkonhönan
2015-01-09
Som en fattigmansversion av Jagten.
2014-12-22
Ett riktigt bra och välspelat drama som tar upp ett svårt ämne och levererar filmens historia med en riktigt obehaglig och äcklig underton. Man vet aldrig riktigt under resans gång var man har berättelsen eller karaktärer vilket är helt underbart då den blir allt annat än förutsägbar. Här finns scener som riktigt tar ett grepp om hjärtat och vrider till. Troels Lyby är mycket bra i huvudrollen. Det finns mycket vi svenskar kan lära av danskarna när det gäller att berätta en historia på film.
Hypostas
2014-08-03
Välgjord film, men jag blir av någon anledning inte riktigt berörd och Sofie Gråbøls skådespeleri känns tyvärr inte helt övertygande mot slutet av filmen.

2014-05-31
Jagten er mye bedre og frustrerende.

2014-05-22
Samma ämne som Jakten, men marginellt sämre. En väntad utveckling i filmen, men jag är lite frågande till hur omgivningen tolkar. Mer än så utvecklar jag det inte för risken att förstöra någonting av handlingen. Bra skådespel och regin är i mina ögon riktigt bra. Dansk film av hög standard. 7/10.
ami86
2013-05-28
På sätt och vis bättre än Jagten, har mer djup på något vis. Intressant film som överraskar.
JimCarrey
2013-05-14
Mycket fin film som liknar Jagten på många sätt även om regin här inte är lika skicklig 3-
Christofer
2013-01-31
Dämpat och stundtals rätt starkt. Däremot kom det hela aldrig ner på djupet såpass att det kunde bli riktigt intressant. Hygglig upplösning och lagom lång speltid gjorde iaf att man inte han tröttna.
filmfreak1
2011-11-06
Bra, men förutsägbar. 3a!