2.7

Anna

En rysk modell tränas till att bli en av världens mest fruktade lönnmördare.

Originaltitel Anna
Regissör Luc Besson
Manus Luc Besson
Genre Thriller, Kriminalare, Action, 2010-tal
Skådespelare Sasha Luss, Luke Evans, Helen Mirren, Cillian Murphy, Lera Abova, Alexander Petrov, Nikita Pavlenko, Anna Krippa, Eric Godon, Ivan Franek, Aleksej Maslodudov, Jean-Baptiste Puech, Adrian Can, Alison Wheeler, Andrew Howard, Jan Oliver Schroeder

Adoniram
2019-10-12
Luc Besson har alltid varit en favorit, även om han spårar ur någon gång då och då. Filmen känns medioker och uppenbarligen har Besson haft svårt att glömma Nikita, parallellerna blir nästan fåniga och tidshoppen blir påfrestande.
ulpe01
2019-06-25
Är egentligen kanske bara värd en tvåa i betyg, men Helen Mirren är alltid värd lite extra. Måhända är det inte så konstigt heller att Besson mer eller mindre kommer med en remake av en av hans tidigare filmer eftersom det snart är 30(!) år sedan Nikita hade premiär. Har sällan himlat mer med mina klichekänsliga ögon som när Cillian Murphy utbrister "And she's funny too. The whole package". Besson är inte direkt subtil i sitt sätt att porträttera sin bild av den perfekta kvinnan på film... Har ett par fight scener som står ut, men tidshoppandet var bara irriterande. Jag kommer nog att ha glömt det mesta rörande den här rullen om ett par dar. Synd på en så bra trailer.