2.7

Anna Karenina

Anna Karenina är en vacker aristokratisk kvinna. Men överklasslivet i tsartidens Ryssland får henne att känna sig ensam och otillfredsställd. Hon inleder ett förhållande med den unge greven Vronsky.

Originaltitel Anna Karenina
Regissör Bernard Rose
Manus Bernard Rose
Genre Drama, Romantik, 90-tal
Skådespelare Sophie Marceau, Fiona Shaw, Alfred Molina, Sean Bean, Mia Kirshner, James Fox, David Schofield, Phyllida Law, Danny Huston

Gigi1943
2013-05-15
Nu har jag bestämt mig för att se alla tillgängliga versioner av Anna Karenina. Jag älskade Garbo, men denna med en synnerligen tråkig - för mig okänd - dam var så dålig så jag höll på att somna. Fanns ingen passion, bara några skrikiga utbrott som inte passade damen ifråga, Vronsky (Sean Bean) var hur sur som helst (vem kunde bli kär i den herrn?) och slutet var så opassande så man bara skakade på huvudet. Var fanns tragiken, romantiken och passionen. Suck. Den kan ni skippa, se Garbo istället, oau!

2011-09-25
Nej, det är för tråkigt för att hålla mitt intresse vid liv.
Beatrice1
2010-01-04
Har inte läst boken så jag fick ingen känsla alls för karaktärerna. De kändes väldigt platta och hela filmem kändes kort. Men kläderna o Sean Bean kunde man ju titta på :).
Bomkia
2007-07-09
Tragisk rysk såpopera efter Tolstoys roman. Bra skådisar. 3a.
GLO
2007-02-08
måste se!!
cadja
2006-10-26
Ok, jag missade forsta 40 minuterna men... oj vad oengagerande! Trots nat snyggt att se fram emot da och da... fanns Bean sag ocksa uttrakad ut. Ah, jag gar och knypplar nu.
WederLight
2006-05-24
Inte min typ av film. Men hade nåt visst ändå....
Aglaja
2005-12-19
Om man ska kunna fånga en bråkdel av det fantastiska i boken måste man försöka mer än såhär... Det håller inte måttet. Strunta i att se den och läs boken istället.
origC-J
2004-05-26
Kostymfilm och Tsarryssland i all ära,men ack vad segt
Tomtebobarnet
2004-02-06
Nu känner jag hur demonerna kommer över mig.