2.2

Annabelle

Annabelle utspelar sig innan The Conjuring och handlar om dockan Annabelle. John Form har hittat den perfekta presenten till sin havande fru Mia, en vacker docka med vit klänning. Men Mias glädje över Annabelle blir inte långvarig.

Originaltitel Annabelle
Alternativ titel The Annabelle Story
Regissör John R Leonetti
Manus Gary Dauberman
Genre 2010-tal, Skräck
Skådespelare Annabelle Wallis, Ward Horton, Tony Amendola, Alfre Woodard, Kerry O'Malley, Brian Howe, Eric Ladin, Ivar Brogger, Geoff Wehner, Gabriel Bateman, Shiloh Nelson, Sasha Sheldon, Camden Singer, Robin Pearson Rose, Keira Daniels, Tree O'Toole

dudson
2019-05-09
Tvär usel!! Nästan så man somnade av eländet. Känns som man förlorat en stund av sitt liv till detta satyg till s"k film.
päronanton
2018-03-02
Helt ok! Den var lite seg tycker jag på sina ställen. Sen vet jag inte om jag skulle kalla den för skräck film, mer thriller.
fanny7504
2018-01-20
Har för mig den här filmen var rätt hypad när den kom. Förstår inte varför. Ett riktigt sömnpiller.
KyLLo
2018-01-07
Det känns som att nästan alla nya skräckisar antingen är (onödiga) nyinspelningar eller uppföljare, (irriterande) karbonkopior eller (bedrövliga) hopkok av kända filmer. Det här är ett bedrövligt hopkok. Dessutom spretig som tusan. Det hjälper föga att fotot och detaljerna är skapliga i genren. Jag ogillar helheten och är fruktansvärt trött på att se samma typ av skräck i nästan alla nyare skräckfilmer.
2017-12-27
hm? Nja kanske inte så bra,,,
2017-10-25
Henkepedia
2017-08-20
Tråkig film som inte var skrämmande eller gav någonting
Pingstpastorn
2017-08-10
Tempot är väl ganska långsamt emellanåt men annars är filmen faktiskt ganska bra.
ekneB
2016-09-03
Var väldigt tveksam till den här innan, också därför det tagit så lång tid innan jag sett den. Den är fylld med clichéer och sedvanliga luckor. Dock gillar jag storyn, tycker den ger en back story till dockan som dessutom är helt okej genomförd. Positivt överaskad, dock inte mer än en 3a
Dangerpowers
2016-08-15
Helt otroligt man kan göra en sån här tråkig film! Nån borde tittat på den innan den släpptes och satt stop för den eller gjort om hela filmen! Undvik!