2.6

Anne Franks dagbok

När andra världskriget är slut återvänder Otto Frank, som överlevt koncentrationslägret, till den vind i Amsterdam där han och hans familj gömde sig. På vinden hittar han en dagbok skriven av sin dotter Anne, som dött i koncentrationslägret.

Originaltitel The Diary of Anne Frank
Regissör Boris Sagal
Manus Frances Goodrich, Albert Hackett
Genre 80-tal, Drama
Skådespelare Melissa Gilbert, Maximilian Schell, Joan Plowright, James Coco, Doris Roberts

KyLLo
2019-06-27
Inte den mest trovärdiga eller påkostade. Men jag minns den som väldigt underhållande och en skön kontrast till andra filmatiseringar.
loze
2010-09-02
hur ska man se filmen ????
Elizadushkufan
2010-01-31
Inte lika bra som den nyare version av Anne Frank. Denna är långtråkig och man vill att det ska hända något... Men eftersom det ändå är en film om Anne Frank så får den en 3:a
WillyV
2007-08-07
Den var lågmält spännande, såg den för många år sedan.
Taasty
2007-08-05
Man ska se Anne Frank - The Whole Story!! För det är den mest verkliga enligt mej..inte för jag sett någon annan men jag tror inte den kan bli mkt bättre än va den redan är. Den filmen har iaf skådisar som ser ut som originalmänniskorna..Den är så hemsk men även riktigt bra och man berörs verkligen av den. SE DEN ISTÄLLET!!
HallonFjun92
2007-06-26
Jag gillar Anne Frank filmen från 2001, älskar den! Men den här filmen var usel. Tråkigt med att man bara fick se "lägenheten" hela tiden och skådisarna såg inte alls ut heller som originalmänniskorna. Får en 3:a för att jag är faschinerad av Anne's berättelse, men INTE av den här filmen. Ej sevärd.
Switch
2007-05-09
Fel val av somliga skådisar drog ner betyget.
beatrs_
2007-04-05
den var bra, gillar anne frank!
Redwood
2007-04-02
Träigt skådespel men spännande story.
filmtjejen
2007-04-01
jag tycker den var riktigt okej :) men som sagt, de tog inte riktigt med allt som stod i boken.. :/