2.4

Annie

Annie bor på ett fosterhem som styrs med järnhand av den elaka Miss Hannigan. När den framgångsrike affärsmannen och aspirerande politikern Benjamin Stacks räddar henne från att bli överkörd ute på gatan får han välbehövlig positiv publicitet. Kampanjledaren Guy får då idén att låta Annie flytta in hos Stacks för att ge honom den pr-boost han behöver för att väljas till New Yorks borgmästare.

Originaltitel Annie
Regissör Will Gluck
Manus Aline Brosh McKenna, Will Gluck
Genre Drama, Komedi, Familjefilm, Musikal, 2010-tal
Skådespelare Quvenzhané Wallis, Jamie Foxx, Cameron Diaz, Rose Byrne, Bobby Cannavale, Adewale Akinnuoye-Agbaje, David Zayas, Zoe Margaret Colletti, Nicolette Pierini, Eden Duncan-Smith, Amanda Troya, Stephanie Kurtzuba, Tracie Thoms, Dorian Missick, Mike Birbiglia, Peter Van Wagner, Raushanah Simmons

idaho1981
2021-02-25
Sån fruktansvärd sörja på en fin musikal. Musiken ska vara modern men blir bara platt. Dessutom har man pitchat barnrösterna så det nästan låtar som datorröster, så synd när det är bland det bästa i filmen från 82. Hur Cameron Diaz fått rollen är fullständigt ofattbart och en skymf mot Carol Burnett som var helt fantastisk. Det enda lilla behållningen är huvudrollen, hon gör det riktigt bra trots ett uselt manus.
2018-01-17
Ingenting för mig....
snyltare
2015-11-29
Om man, som jag, fullständigt ÄLSKAR filmen från 1982, kommer man att sakna den RIKTIGA musiken, vissa twister i handlingen som gjorts om, och på det stora hela taget allting. Men visst är den nya musiken rätt cool, relationen Annie - Grace lite roligare, hunden sötare, och framför allt är den lilla huvudrollsinnehavaren Quvenzhane helt underbar. Så visst är den sevärd!
Zipper
2015-10-25
Renake som är mjäkigare än originalet, som ändå var rätt mjäkig.
AlbinWesley
2015-03-26
Quvenzhané Wallis är fantastisk här, och som den enkla människa jag är tyckte jag förstås om filmen. Den rår inte riktigt på Hustons film, men den har sina stunder minsann. Och sina tillkortakommanden.
kervisch
2015-03-09
Ibland är det ok med feelgood filmer. 3 av 5 godkänd.
TheHorrorfan
2015-01-20
Helt okej familj film.
Lotso
2014-12-14
I sin helhet är Annie en film som jag tror lär gå hem hos familjerna under juletid då den kommer ut. Den är ganska harmlös trots att den är fylld med klichéer och handlingen är något tunn och skådespelarnas överspel. Däremot är musiken ganska så catchy, några av skådespelarna gör bra ifrån sig. Kemin mellan Jamie Foxx och Quvenzhané Wallis var bra. Men med det sagt så gillade jag den ändå, jag blev underhållen och jag är själv medveten egentligen över hur detta inte är en särskilt bra film i grund och botten, men fasen om jag inte blev underhållen och njöt. Detta är för mig årets guilty pleasure så det tänker jag behålla inte låta någon annan ta ifrån mig. Fasen också vad jag skäms att erkänna det!