2.7

One Eye Force

Nisus och hans gäng frihetskämpar måste besegra nazistsympasitören The Black One i en avlägsen framtid.

Originaltitel Anno 2020 - I gladiatori del futuro
Alternativ titel 2020 Texas Gladiators, 2020 Freedom Fighters
Regissör Joe D'Amato, George Eastman
Manus George Eastman, Aldo Florio
Genre Action, Science Fiction, 80-tal
Skådespelare Al Cliver, Sabrina Siani, Donald O'Brien, Harrison Muller Jr, Daniel Stephen, Peter Hooten, Hal Yamanouchi, Isabella Rocchietta, Geretta Geretta

2010-08-18
Stenhård skit! Kanske inte lika bra nu som då. (7+/15)
FilmGuden
2009-06-10
En rak, simpel men underhållande Post Apokalyptisk bagatell. Klarar godkänt mest tack vare att jag personligen gillar genren. Med Al Cliver från Zombie Flesheaters, fast med en annan dubb.
Mat1az
2008-08-25
Börjar riktigt bra måste jag säga. Fullspäckad action varje minut och jag kan faktiskt påstå att det till och med var spännande, speciellt i scenen med rysk-roulette. Skulle det ha fortsatt såhär skulle det varit en självklar trea, men tyvärr så gjorde det ju inte det. Det är alldeles för lite explosioner, inte en enda motorcykel eller bil exploderar i hela filmen. Nästan inget blod över huvudtaget, alla smaskigheter är utanför bild. "Sultstriden" var ett skämt, ett rent fiasko. Likaså det snyftiga slutet som ska vara så lyckligt. Och var va robotarna? De där snubbarna i hjälmar kunde ha varit cyborgs med mekaniska delar istället, mycket coolare. Nä, vi kör med indianer i filmen istället (?). Allt detta sänker en annars så frän film till en stark tvåa.
distinkt
2008-06-22
fett
Bomkia
2008-05-03
Jag gillade den riktigt sleaziga början med elakingar och fascister. Sen gick det tyvärr utför och blev ganska småsegt tyvärr. 2+
Kalkonhönan
2007-11-25
Hög underhållningsvärde och det är rätt slafsigt genomfört så fungerar det. Härligt med Al Cliver som gängledare och folk på crossar och hjältar skjutandes hagelgevär.
« Föregående kommentarer