2.5

Anon

I en nära framtid där människors minnen spelas in har kriminalitet nästan upphört att existera. När Sal Frieland försöker lösa en serie av olösta mord stöter han dock på en ung kvinna som verkar ha gått runt systemet och försvunnit.

Originaltitel Anon
Regissör Andrew Niccol
Manus Andrew Niccol
Genre Kriminalare, Mysterium, Drama, Science Fiction, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Clive Owen, Amanda Seyfried, Colm Feore, Joe Pingue, Iddo Goldberg, Mark O'Brien, Sebastian Pigott, Marco Grazzini, Sonya Walger, Sara Mitich, Conrad Coates, Mayko Nguyen, Justin Gabriel, Rachel Roberts (III), Damon Runyan, Jean-Michel Le Gal, Alyson Bath

best_jeppe
2020-01-18
Extremt lågintensiv film men jag får också intrycket av att det är medvetet gjort. Att filmen har ett konstigt tempo och känns lite underlig verkar vara avsiktligt och är inte någon indikation på dåligt filmskapande. Intressant koncept med okej skådespelarprestationer. Dock otroligt förutsägbar. Svag 3a.
Supernaut
2019-01-13
Slöseri med väldigt kompetenta skådisar i det här röriga sömnpillret. Tråkig och i stort sett meningslös.
lucius
2019-01-10
Stirilt uttryckslös vilket säkert var ett medvetet grepp, men också gjorde personporträtten själlösa och storyn oengagerande. En del logiska luckor, framförallt tycker jag det var kostigt att Cybernetisk förstärkt mnemoteknik helt skulle ersätta neurologiska/cerebrala minnen.
Roswall
2018-11-30
Klyschig och oengagerande.
precious_death
2018-11-09
Lite svårt att bestämma sig. Men det får nog bli en 3a. Det är en stark 3a men dock en 3a. Konceptet är starkare än genomförandet. Vet inte riktigt var den tappar. Men det är något i den som gör att netflixsmaken blir lite övertydlig.
Starkbröl
2018-10-26
Jag måste verkligen sluta se Netflixfilmer. Tvåan är spikad efter ungefär halva filmen. Ett koncept som var värt en bättre film.
theFeber
2018-08-31
Skön framtids cyber-noir! Inget mästerverk, men fyller sina kläder på ett bra sätt. Rätt stämning, sköna svängningar och lagom dystert! Owen använder inte många stråkar från sitt känsloregister, men funkar ändå fint i sin roll. Bra thriller.
GurraB
2018-08-24
Orkade bara halva filmen. Otroligt besviken på sättet som filmen inte förmådde att driva en så intressant handling framåt. Tunna personporträtt och många nakna kvinnor som slängts in troligen för att hålla den manliga publiken intresserad. Snygg visuellt, men det var typ det.
stgurgel
2018-08-20
Trevlig övervaknings-cyber-scifi. Rekommenderas. Lite som en made for TV-Gattaca
Robodan
2018-08-16
Bra premiss i ett ganska snyggt försök att göra en modern film-noir. Tyvärr lyckas filmen aldrig riktigt växa o slutet är direkt svagt. Varje avsnitt av Black Mirror lyckas förmedla detta bättre