3.2

Another Happy Day

Ett bröllop hos sina föräldrar i Annapolis slungar Lynn in i en familjs bysantinska dynamik. Det är Lynns son som ska gifta sig, en son hon missgynnades att uppfostra på grund av sin fräna skilsmässa. Lynn och hennes före detta mans nya flickvän är ständigt i luven på varandra. Under tiden visar de tre barn som Lynn uppfostrade oroväckande beteenden, som att skära sig själva, eller drogberoende. Något som Lynns mor och syster anser vara hennes fel.

Originaltitel Another Happy Day
Regissör Sam Levinson
Manus Sam Levinson
Genre Komedi, Drama, 2010-tal
Skådespelare Ellen Barkin, Ezra Miller, Kate Bosworth, Demi Moore, Thomas Haden Church, George Kennedy, Ellen Burstyn, Daniel Yelsky, Michael Nardelli, Eamon O'Rourke, Jeffrey DeMunn, Siobhan Fallon, Diana Scarwid, Lola Kirke, David Hirsch, Laura Coover

2019-04-04
Dysfunktionellt, elakt och mörkt, och proppat med kända ansikten - med andra ord; upplagt för en höjdarrulle, men näppeligen. Det är platt och billigt, och det är ytterst lite som når fram. Fast mot slutet börjar det bli bra, men för sent och inte tillräckligt. (6+/15)
AlbinWesley
2015-10-20
Finfint ensambledrama, Ezra Miller får mig visst alltid på fall. Den är som allra bäst när mörkret närmar sig Solondz-sfären, samtidigt ganska varm och hyfsat rolig.
filmfreak1
2014-12-27
Ellen Barkins sköra rollporträtt, känns verkligen. Även Kate Bosworth, Ezra Miller och (såklart) Ellen Burstyn, har "drabbats" av briljans. Filmen i sig har sina skavanker, men en lovande debutfilm av Sam Levinson.
Tatty
2014-12-04
Skum familj. Känns lite för stökig att kolla på filmen.
Kebaa
2012-11-23
Den hade potential som den inte riktigt uppfyllde. Det är en film som bygger väldigt mycket på sitt manus, och det var bitvis lite tunt. Karaktärerna utvecklades inte så mycket, dock så var de (bortsett från de karikatyriska bakgrundspersonerna) trovärdiga. Det var väldigt nära en fyra, och den blev definitivt mycket bättre på slutet. Men den hade kunnat vara bättre.
JimCarrey
2012-11-01
Åh fy fan så slätstrukna karaktärer...
BoheMia
2012-08-11
Film helt i min smak som ger karaktärerna tid att växa hos dig och skapa förståelse för hur de känner och tänker och bakgrund till varför de utvecklats som de gjort. Upplever den inte alls som långsam utan snarare att den har ett väldigt behagligt tempo. Skulle dock vilja påstå att det krävs ett visst intresse för det mänskliga psyket för att uppskatta filmen. Handligen i sig är inte grunden till min rekomendation utan vad som händer undertiden handlingen utspelar sig.

2012-07-01
Tilltalar mig inte alls.
Alexandranord
2012-05-15
Väldigt speciell handling som kan vara svår att ta in om man inte varit i en liknande situation. Jag kände en viss samhörighet med vissa av karaktärerna och berördes nästan till tårgränsen.
gerberalia
2012-03-10