3.7

En runda till

En norsk filosof hävdar att människan är född med en blodalkoholnivå som är en halv promille för låg. Inspirerad av den här teorin kastar sig Martin och tre av hans vänner, som är gymnasielärare, in i ett experiment. De ser sina liv som en räcka av trivialiteter så det här projektet kan vara precis vad de behöver.

Originaltitel Druk
Alternativ titel Another Round
Regissör Thomas Vinterberg
Manus Thomas Vinterberg, Tobias Lindholm
Genre Drama, Komedi, 2020-talet
Skådespelare Mads Mikkelsen, Thomas Bo Larsen, Magnus Millang, Lars Ranthe, Maria Bonnevie, Helene Reingaard Neumann, Susse Wold, Magnus Sjørup, Silas Cornelius Van, Albert Rudbeck Lindhardt, Martin Greis-Rosenthal, Frederik Winther Rasmussen, Aksel Vedsegaard, Aya Grann, Gustav Sigurth Jeppesen, Freja Bella Lindahl, Mercedes Claro Schelin, Cassius Aasav Browning, Maria Ovi, Clara Phillipson

2022-08-25
Som sagt var stör mig alltid på Mads Mikkelsen, som jag tycker allt är ytters obehaglig. Tyvärr gör det att jag har svårt för filmer som han är med i, men denna vara helt okej, så en stark 2:a...
ZoIX
2021-12-12
En väldigt bra film med starka skådespelarinsatser. Den lämnar en bitter eftersmak, vilken sköljs bort med vatten. Inte alkohol mina vänner.
KyLLo
2021-11-30
Gillade verkligen Jakten, men den här är mycket medioker. Ingen riktig handling eller utveckling. Alkoholproblem och kärleksproblem. Småtråkig, deppig och förutsägbar.
hsimpson
2021-11-08
Ruskigt stark film (igen!) från Vinterberg. Välspelad, välskriven och berörande. Femman är ytterst nära, och kanske plitas dit efter lite närmare eftertanke eller omtitt.
vonadel
2021-10-05
Denna såg jag fram emot. Riktigt bra premiss. Och visst levererar den. Bra skådespel också. Hade kanske önskat att den skulle spåra lite mer. Slutet var ganska svårtolkat tycker jag. 7/10
kanemura
2021-09-26
Härligt och osvenskt som belyser vilka konsekvenser alkohol ha utan att låta moralpredikande. Danskarna levererar som vanligt.
pzun
2021-09-18
Riktigt fin film , som i min mening verkligen handlar om att hitta livsgnistan igen efter ålderns stagnation
sparriskrigarn
2021-09-05
En helt okej film. Både tänkvärd och tragisk på sina sätt (jag har svårt att se något komiskt överhuvudtaget?), välspelad och välgjord. Däremot är den även ganska slätstruken och hade behövt mycket mer mörker för att göra något större intryck på mig. Oväntat lagom och tillrättalagd.
Menzing
2021-08-22
Förstod inte riktigt storheten med denna film.
Spook
2021-08-21
Riktigt bra och trovärdiga skådisar i denna film! Ska bli kul att se vad Dicaprio gör av detta sedan.