3.6

En runda till

En norsk filosof hävdar att människan är född med en blodalkoholnivå som är en halv promille för låg. Inspirerad av den här teorin kastar sig Martin och tre av hans vänner, som är gymnasielärare, in i ett experiment. De ser sina liv som en räcka av trivialiteter så det här projektet kan vara precis vad de behöver.

Originaltitel Druk
Alternativ titel Another Round
Regissör Thomas Vinterberg
Manus Thomas Vinterberg, Tobias Lindholm
Genre Drama, Komedi, 2020-talet
Skådespelare Mads Mikkelsen, Thomas Bo Larsen, Magnus Millang, Lars Ranthe, Maria Bonnevie, Helene Reingaard Neumann, Susse Wold, Magnus Sjørup, Silas Cornelius Van, Albert Rudbeck Lindhardt, Martin Greis-Rosenthal, Frederik Winther Rasmussen, Aksel Vedsegaard, Aya Grann, Gustav Sigurth Jeppesen, Freja Bella Lindahl, Mercedes Claro Schelin, Cassius Aasav Browning, Maria Ovi, Clara Phillipson

2021-04-09
Bitvis är den skitrolig och den lyfter poänger här och där men jag tycker nog ändå att det ändå landar i ett perspektiv som jag inte riktigt uppskattar. Jag tycker även att slutet gärna hade fått gå åt det andra hållet istället. Jag hade väldigt mycket mer tankar i huvudet när jag såg den men så här några dagar senare har jag svårt att hitta dom igen. Stabil trea som dock bitvis är mer, men bitvis också är mindre.
PeterTheW
2021-03-17
Underbar. Komik, svärta och eftertänksamhet i ett perfekt paket.
apelsin
2021-02-13
Mycket intressant film som fick mig att tänka på hur alkoholen påverkat mig själv, nära och kära och människan i allmänhet.
smichael
2021-02-05
Oj så danskt. Finns många olika nyanser i denna film vad gäller humor, vemod, psykologi, relationer, gruppdynamik, existensialism m.m. Mads Mikkelsen cementerar sin plats som en av Skandinaviens allra främsta skådisar.
myslas
2021-02-04
Boy, that escalated quickly. I mean, that really got out of hand fast.
Ghostface
2021-01-22
Intressant idé, filmen är lite ojämnt engagerande. Birollerna tycker jag bleknar en aning medans fokuset på Mads karaktär tar över och är intressantast.
jp
2021-01-04
Väldigt intressant story. Hur svår balansen är mellan trivsel och tragedi. Fantastiska skådespelare.
running_b
2020-12-31
Skön känsla, bra skådespeleri. Dansk touch.
jack_jack_jack
2020-12-20
Den mest danska film som någonsin gjorts.