2.5

Antlers

Historien om en småstadslärare och hennes bror, den lokala sheriffen, som möter en ung student som bär på en skrämmande hemlighet.

Originaltitel Antlers
Regissör Scott Cooper
Manus Scott Cooper, C Henry Chaisson, Nick Antosca
Genre Skräck, Mysterium
Skådespelare Keri Russell, Jesse Plemons, Jeremy T Thomas, Graham Greene (II), Scott Haze, Rory Cochrane, Amy Madigan, Cody Davis, Sawyer Jones, Arlo Hajdu, Dendrie Taylor, Emily Delahunty, Jesse Downs, Katelyn Peterson

Djason
2022-10-15
Gillar den även om slutet kanske kommer lite väl plötsligt. Snyggt gjord och med bra skådisar.
Tatty
2022-04-24
Lite läbbigt men spännande.
vonadel
2022-01-21
Helt ok. Bådar gott när man åtminstone känner igen några av skådisarna i en skräckfilm. Håller inte riktigt hela vägen för ett bättre betyg dock. 6/10
Sodastream
2022-01-17
Hade nog varit bättre att gå in i denna och inte förvänta sig en skräckfilm. Det är en tragedi skulle jag säga. Läs novellen (googla) också. Rekommenderar The ritual eller In the earth för för folk horror.
Jockflake
2022-01-12
Ganska Ok film, tappar på slutet. Förtjänar mer än en tvåa tycker jag nog, svag 3'a.
ekneB
2022-01-06
Inte så bra som förväntat men ändå bra, skådespelet är bra och lagom kusligt. Gillar utseendet på Wendigon som påminner om utseendet på monstret från The Ritual
PeterTheW
2021-12-16
Väldigt snygg (Fram till slutet), suggestiv och småskön stämning, väldigt bra skådisar. Men det går ju åt helvete mot slutet.
Sjöbusen
2021-11-01
Filmen var väl inte särskilt läskig. Men jag tyckte väldigt mycket om folklore delen i filmen, jag har nog aldrig sett Wendigo-myten gestaltats bättre på film. Betyget tre kanske är lite högt, men man är ju en sucker för folklore.