2.6

Antropophagus

En kannibalistisk zombie går runt på en medelhavsö och dödar människor. Några turister kommer dit för att fira semester, men zombien har andra planer för dem. Men vem är egentligen zombien och var kommer den ifrån?

Originaltitel Antropophagus
Alternativ titel The Grim Reaper, Antropofago, Man Beast, The Savage Island
Regissör Joe D\'Amato
Manus Joe D\'Amato, George Eastman
Genre Skräck, 80-tal
Skådespelare Tisa Farrow, Saverio Vallone, Mark Bodin, Serena Grandi, Margaret Mazzantini, George Eastman, Zora Kerova

Robkiller
2020-03-14
Riktigt risig.
Suverän
2018-10-17
Höjer från en 1:a till en fyra. Jag vet inte vad jag tänkte när jag satte betyget för sju år sedan, men omtitten i kväll öppnade verkligen upp filmen för mig. Maken till stämningsfull och genomobehaglig (och tämligen originell) slasher/splatter/video nasty får man leta länge efter. Och soundtracket! Wow!
EvilNed
2018-08-21
Hmm. Den har något. Vilket förvånar mig, för det borde egentligen inte vara något annat än skräp. Men det har något...
BrutusBeefcake
2017-07-11
Jag gillar en grekisk öde ö som setting och fungerar perfekt för en sådan här film. Men denna var tyvärr mest bara tråkig med dåliga specialeffekter och tama dödsscener. EN riktigt bra scen (ja den ja) och det blir lite kul mot slutet men nja, det är verkligen inget att ha. (3+/15)
gjoob
2016-08-06
Genren till ära, staplas de logiska luckorna på varandra (olåsta dolda dörrar, korkade beslut, osv). "Monstret" var inget att ha, men storyn och genomförandet bär upp det hela. Underhållande och hyfsat bra tempo rakt igenom.
KalEYanka
2016-07-25
Förvånansvärt bra stundtals. Trots obefintlig budget och tvivelaktiga specialeffekter så lyckas den mest ökända scenen (ni vet vilken) fortfarande ge obehagskänslor.
Kimchi
2013-03-21
Bra emellanåt...men det är för långt emellan.
2012-12-30
Grisig och obehaglig med en ordentlig dos gore. Men att 3/4 av filmen mest bara är tråk med ändlösa diskussioner och trams sänker den givna trean. För inte fan är den bra.
Screwface
2012-11-21
* BBFC Video Nasty* . Varför? Inget direkt chockerande. B-films-skräck made in Italy och det är just det som gör den sevärd. Den är störd helt enkelt. Hunden i början av filmen var ju väldigt lojal mot matte och husse och stack utan att varna haha
thedude90
2011-07-21
Zombie? En zombie känner ingen fysisk smärta. George Eastman's karaktär skriker när han får en ishacka i benet och han har uppenbarligen en hjärna som säger åt honom att göra mer än bara äta. Så jag skulle snarare påstå att det är något mer i stil med de återuppståndna från Pet Sematary. Helt klart sevärd film dock.