3.6

Any Day Now

I slutet av 70-talet överges en mentalt handikappad tonåring. Ett homosexuellt par tar hand om honom och blir familjen han aldrig tidigare haft. Men när de upptäcks av myndigheterna, tvingas de två männen slåss mot fördomar och lagar för att kunna adoptera barnet de har kommit att älska som sitt eget.

Originaltitel Any Day Now
Regissör Travis Fine
Manus Travis Fine, George Arthur Bloom
Genre 2010-tal, Drama
Skådespelare Alan Cumming, Garret Dillahunt, Isaac Leyva, Frances Fisher, Gregg Henry, Jamie Anne Allman, Chris Mulkey, Don Franklin, Kelli Williams, Alan Rachins, Mindy Sterling, Miracle Laurie

jlam
2016-12-01
Besvikelse. Personerna är mer symboler än människor och det blir lite väl plakataktigt. Filmer som The normal heart och Milk skickar den upp på läktaren.
Medlock
2015-11-01
En sentimental hollywoodrulle med sedvanliga klyschor. Men historien som berättas berör och Alan Cumming i en av huvudrollerna gör en minnesvärd insats. Sevärd - trots allt.
KillerPutte
2015-10-11
(rek.4) Mycket bra film med ett bra budskap. Men att det handlar om komedi, är helt fel, drama till tusen!
Britz
2015-08-12
Kändes väldigt svart och vit, med en god och ond sida, vilket störde mig rätt mycket under filmen. Känns knappast nyskapande och man kunde helt klart ha gjort filmen bättre än vad den var. Dock ändå en fin historia med ett slut som ändå höjde filmen.
haajen
2015-03-16
En helt ok film som tyvärr är alldeles för övertydlig och rätt platt regisserad, känns för mycket som en TV-film för att bli riktigt lyckad. Trots det en hyfsat gripande melodram.
Lunken
2015-01-16
Bästa filmen på 10 år
Filmomaniac
2014-08-10
Välspelad film som berör.