2.9

Any Given Sunday

Tony D'Amato, tränare för det amerikanska fotbollslaget Miami Sharks, hamnar i konflikt med klubbens ägare Christina Pagniacci. Hon vill att Tony ska släppa fram det unga stjärnskottet Willie Beaman. Tony vill hellre satsa på den erfarne Cap Rooney. Christina har dock en lömsk plan i bakhuvudet: att byta ut Tony för att istället hårdlansera och få in Willie på planen.

Originaltitel Any Given Sunday
Regissör Oliver Stone
Manus John Logan, Oliver Stone, Daniel Pyne
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Al Pacino, Cameron Diaz, Jamie Foxx, Dennis Quaid, LL Cool J, Lawrence Taylor, Bill Bellamy, James Woods, Matthew Modine, Aaron Eckhart, Jim Brown, John C McGinley, Lela Rochon, Lauren Holly, Ann-Margret, Charlton Heston, Clifton Davis, Andrew Bryniarski

Skapad 2019-11-21 av BobbyPeru
Jag älskar de flesta av Oliver Stones filmer. Den här är dock ett av få undantag. Any given sunday handlar om fotbolls-coachen Tony D'Amato. Han coachar Miami Sharks (ett påhitt, då laget egen...   Läs mer »

2017-10-22
menschenfeind
2017-04-08
Var tveksam i början, men utvecklades till att bli en av de bästa sportfilmer jag sett. På gränsen till en 4:a.
PeterTheW
2017-01-27
Helt okej, om än väl lång. Men maken till mycket testosteron har sällan skådats.
kervisch
2014-12-16
4 av 5. Grymt bra film.
LordKaoz
2014-11-11
Masterpiece! Al Pacino är fantastisk i sin roll, betyget sätter jag i förhållande till sin genre, det bästa sportdrama i hög hastighet som finns att se enligt mig.
2014-10-26
För oss svenskar är det inte alltid lätt att sätta oss in i den kultur som finns runt amerikansk fotboll. Men det behöver man inte bry sig så mycket om här för intrigerna känner man igen. En bra Pacino kan ta en film lång väg. 3+
raggardjavul
2014-09-05
En bra sportfilm
Raimo_1985
2014-07-22
Bland det mest korkade och vidriga avskräde till filmer jag sett. Enda behållningen är Pacino, men vad tillför det egentligen.
LacombeLucien
2014-06-17
Ingen film man tänker på.
Ful_fisk
2012-09-17
Ovanligt lite romantiserande om sportbranschen, men Oliver Stone lyckas inte engagera mig. Filmen är förmodligen tänkt att bli en stark skildring av amerikansk fotboll "bakom kulisserna", men det blir mest bara en tämligen ointressant sörja. Lysande skådespeleri dock! Al Pacino och Cameron Diaz imponerar mest!