2.7

Anything Else

Jerry bor i New York och är en kämpande skribent som skriver komedi. Hans förhållande med sin tjej Amanda håller på att brista, mestadels p.g.a. hennes nästan sjukliga otrohet, men också på grund av hans egna neuroser. Han får ofta råd från en kamrat som också är skribent och försöker få ordning på sitt kärleksliv, detta samtidigt som han måste ta itu med sin urusla manager som måste sparkas för att han själv ska kunna komma någon vart i sin karriär.

Originaltitel Anything Else
Regissör Woody Allen
Manus Woody Allen
Genre Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Jason Biggs, Christina Ricci, Woody Allen, Danny DeVito, Stockard Channing, KaDee Strickland, Erica Leerhsen, William Hill, Adrian Grenier, Jimmy Fallon, David Conrad, Zach McLarty

hsimpson
2020-07-04
Underhållande och lekfull. Helt klart närmare Allens gamla storfilmer än vad jag hade väntat mig. Och sedan är det väl inte helt populärt i dessa tider, men det är ju Allen själv som gör mycket av den här filmen. Stark trea.
Ful_fisk
2015-08-10
Nja... Woody Allen själv bidrar med mycket humor i sin galna och underhållande karaktär, men i övrigt är det ganska blekt. De andra karaktärerna är lite för tunna för att storyn ska fungera som en huvudhandling i en långfilm. För att få godkänt krävs det mer än detta. Men godbitar finns lite överallt i filmen.
AlbinWesley
2014-06-25
Alltså det är ganska bra, men jag köper det inte riktigt. Det är inga höjdarskådisar och jag finner noll som helst sympatier för de båda. Men det är okej absolut, bitvis roligt. Woody Allen är bra även när han inte är så bra.
Dele
2014-04-26
Gott hantverk i en relativt trevlig film, som, om än ett lyft från de två tidigare ljumma verken, ändå känns som en ganska ordinär historia. Dialogerna gnistrar till emellanåt, några karaktärsdrag är roande, och att Allen här har insett sin ålder och lämnat över till den yngre generationen tar glädjande bort vissa frågetecken som funnits tidigare. En stabil, men ordinär trea.
booby
2013-09-14
Fruktansvärt trölig och långsam men har samtidigt fantastiskt vackra bilder från New York.
johannorlund
2012-11-20
Bra och charmig film, men jag undrar om den inte varit bättre med någon annan än Biggs som den manliga huvudrollen. Om man tänker på det är det lustigt hur otroligt mycket "Allen" det är över Biggs sätt att spela i denna, fast det når inte riktigt ända fram. Ricci är bedårande som vanligt. Sevärd film!
HerrFågelsaft
2012-10-31
Neurotisk komedi är sällan min grej. Här är det överdrivet och oengagerat och vem f*n har så många tics och störningar när man är 21?
ziferN
2012-05-02
Helt ok och bitvis underhållande film men Jason Biggs känns väldigt fel placerad och han är inte speciellt rolig överhuvudtaget. Det är dock trevligt att få se Woody Allen i några scener och han fick mig faktiskt ännu en gång att små fnissa lite och det är ungefär Woody som är filmens räddning, jag kan säga att det är han som räddar filmen ifrån en tvåa. Tyvärr en av Woodys sämre filmer som saknar ett underhållningsvärde till fullo, svag trea.

2011-11-19
Kul men föga anmärkningsvärd Allenfilm. Han själv är roligast och intressantast i en roll som påminner om hans vanliga neurotiker kryddad med en viss oroväckande, potentiellt våldsam underton.
dafreakish
2011-11-17
Föga imponerande film av Allen. Hans filmer är allt som oftast snackiga och när han lyckas är dialogen fantastisk men den här gången blir det tomt och intetsägande. Dessutom är nog inte Biggs tillräckligt bra för att bära upp historien.