2.1

Apartment 143

En grupp forskare försöker lösa ett märkligt fenomen som uppstår i en lägenhetsbyggnad.

Originaltitel Emergo
Regissör Carles Torrens
Manus Rodrigo Cortés
Genre Skräck, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Kai Lennox, Michael O'Keefe, Rick Gonzalez, Fiona Glascott, Gia Mantegna, Fermí Reixach, Marcel Barrena, Laura Martuscelli

Pyong
2019-01-28
Den hade sina stunder, den drog inte ut på tiden utan körde på direkt, vilket jag gillade och man satt på spänn stundvis. Skådespelet var dugligt och kvalitén passande för att vara foundfootage. Vissa förutsebara scener, som väntat dock. Det som kraftigt drog ner betyget var vissa konstiga klipp och framförallt de sista typ 10 minuterna som var fullkomligt ologiska. Helt okej film men finns betydligt bättre inom genren.
TheHorrorfan
2014-12-07
Dessvärre ganska så lam. Sen så är ju inte handlingen något nytt under solen heller. Tillhör klart en utav de sämre med samma tema.
Engravadlax
2014-08-11
Synd på utseendet, i överlag bara medel för found footage, men ibland väldigt skakigt och rörigt. När det spökar blir det ofta fånigt. Agerandet ligger och guppar mellan skapligt och undermåligt. Manus är ibland riktigt dåligt. Damian Roman är i alla fall den gulligaste barnskådespelaren någonsin, jag får nästan äggstockar. (5/10)
Kekz
2013-08-12
Skönt med en skräckfilm som hoppade rätt in i det hela, där det inte var en extremt lång uppbyggnad och ändå lyckas hålla intresset uppe.
walterego
2012-08-23
Kändes som något jag sett många gånger tidigare i kategorin av "Paranormal activity"-filmer. Möjligtvis sevärd, men inget nytt.
Jorm
2012-06-22
Började bra men vart tråkigare allt som tiden gick. Ganska dåliga skådisar men det kan jag ta med denna typ av film.
ziferN
2012-05-29
Charmig, småmysig, bitvis spännande och underhållande skräckfilm med en kul story och så är givetvis PA-liknande filmer alltid välkommet. Jag gillar handkamera-skräckfilmer och denna har faktiskt några spännande scener men det är inget man inte har sett förut, sen så sackar filmen ner sig lite under den sista biten av filmen men filmen fungerande ändå som helt ok tidsfördriv!
Frantic
2012-05-02
Ehm, nä...
Bima
2012-05-01
Lite ojämn men okej att se en vardagskväll. En one-shot scen med pappan i filmen var iallafall väl värd att se, bra skådespeleri där.