3.6

Apollo 11

Utformad från en nyupptäckt trave av 65mm film, och mer än 11 000 timmar okatalogiserade ljudinspelningar tar Apollo 11 oss direkt till NASA: s mest berömda uppdrag - det som satte första människan på månen och för alltid gjorde Neil Armstrong och Buzz Aldrin till välkända namn. Sedd från astronauternas perspektiv, teamet i Mission Control och de miljontals åskådarna på marken får vi uppleva de dagar och timmar under 1969 när mänskligheten tog ett av de största stegen i vår historia.

Originaltitel Apollo 11
Regissör Todd Douglas Miller
Genre Dokumentär, 2010-tal

Xeno
2020-01-27
Xeno
2020-01-27
Gjord som en dokumentär. Känns som att stor vikt har lagts på att få allt även detaljer så perfekt som möjligt. Det är en pampig men också modest film utan överdrivet flaggviftande. Bra!
ShenLong
2020-01-17
föll mig i smaken
goeran
2019-07-20
Utmärkt dokumentärfilm (med många snygga återupptäckta filmsekvenser) om den första bemannade rymdfärden till Månen som det var mycket lämpligt att se just den 20 juli; exakt 50 år sedan The Eagle landade. Betyg 3.
myslas
2019-07-02
Fantastisk dokumentär där Miller och resten av teamet gjort ett oerhört jobb med att gå igenom allt material och få det att se så här bra. Såg den i IMAX-format och man satt som på nålar trots att man vet hur allting går. En tidig Oscar-favorit.