2.6

Apostle

En man hamnar i livsfara när han försöker rädda sin kidnappade syster från en obehaglig sekt på en avlägsen ö.

Originaltitel Apostle
Regissör Gareth Evans
Manus Gareth Evans
Genre Skräck, Mysterium, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Dan Stevens, Lucy Boynton, Mark Lewis Jones, Bill Milner, Kristine Froseth, Paul Higgins, Michael Sheen, Elen Rhys, Richard Elfyn, Ross O'Hennessy, Catrin Aaron, Sharon Morgan

Hanness
2019-07-25
Helt OK
Jakean
2019-01-26
Fruktansvärt dålig film! Seg och inte alls spännande. Gillar man denna har man en skruv lös o bör ringa 1177.
Afflicter
2019-01-12
Lånar definitivt några sidor ur Lovecrafts The Shadow Over Innsmouth och skräckklassikern The Wicker Man, men Evans har lite annat i rockärmen också. Det blir lite stökigt och alla trådar löper inte hela vägen, men stämningen och det visuella gör filmen en större tjänst.
Halofreak92swe
2018-12-25
Brutal och äcklig skräckis med en bra krypande stämning.
Tatty
2018-10-28
Inte så dålig men ganska konstig film. Konstig kultur och ganska brutal tycker jag!
Robkiller
2018-10-27
Segt drama med någon religiös sekt på en ö... sedan spårar den ur totalt...
haajen
2018-10-22
Spännande och välgjort, landar på en stark trea då storyn känns lite splittrad och ofokuserad.
Solidus
2018-10-20
Stämningsfull skräckfilm med vibbar från både THE WICKER MAN och THE WITCH samt stabilt skådespel. Det grafiska våldet stärker filmens obehagliga ton. Dock kände jag att filmen var en aning lång för sitt eget bästa, men helhetsmässigt är detta en sevärd psykologisk skräckfilm.
Scrapop
2018-10-20
Riktigt snyggt genomfört och spännande. Svag 4a
TheHorrorfan
2018-10-19
Fint foto, men inte så mycket mer.