2.6

Aquaman

I Aquaman får vi följa halvmänniskan och halvatlanten Arthur Curry på hans livs resa ? en resa som inte bara tvingar honom att möta sitt sanna jag, utan också upptäcka om han är värdig det han föddes till en kung.

Originaltitel Aquaman
Regissör James Wan
Manus Will Beall, David Leslie Johnson-McGoldrick
Genre Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Jason Momoa, Amber Heard, Willem Dafoe, Patrick Wilson, Nicole Kidman, Dolph Lundgren, Yahya Abdul-Mateen II, Temuera Morrison, Ludi Lin, Michael Beach, Randall Park, Graham McTavish, Leigh Whannell, Andrew Crawford, Sophia Forrest, Natalia Safran, Julie Andrews (röst), Djimon Hounsou (röst), John Rhys-Davies (röst)

skitbad
2020-09-04
Det här är fullständigt horribelt! Något av det värsta jag sett på jävligt länge...
2020-03-20
Nej vet du vad! Alldeles för mycket Sagan om ringen, Harry Potter, Star Wars, Wonder woman o.s.v för att detta skulle bli en egen film. Dessutom var filmen rörlig med alla sina effekter så man nästan fick ont i huvudet...
schramm
2020-01-13
fyfan för den här filmen!
HerrNenne
2020-01-05
Riktigt stabil. Är väldigt bra i början och väldigt bra i slutet. I mitten är det en massa actiontrams med slagsmål och jakter men när man börjar komma in på större frågor så blir det bättre. Är alltid en sucker av att behöva vara/visa sig värdig, så jag faller för det här. Några riktigt balla scener när Aquaman använder sina krafter också.
2019-12-28
Helt ok DC film, baserad på serietidningen med samma namn om karaktären Aquaman, en stabil medlem i superhjältegruppen Justice League som dessvärre inte blev någon höjarfilm och Aquaman är visserligen bättre än JL men absolut inte bättre än man of steel eller BvS men helt okej, Jason Momoa är en bra skådis helt klart och fungerar som Aquman, många bra biroller, framförallt av Patrick Wilson som ond halvbror, James Wan är en riktigt duktig och kompetent regissör men gör sig som allra bäst i skräck eller mörka thrillers än storslagna pampiga serietidningsäventyr men lyckas ändå göra det hyffsat spännande och elegant. Filmen är som sagt helt okej och betyget blir faktiskt en stark 3:a, får erkänna att jag hade långa förväntningar och blev ändå glatt överraskad, hade det inte varit för många barnsliga och billiga one liner skämt så hade betyget kanske nåt till 4:an men det drar tyvärr ner rejält.
Tatty
2019-12-11
Ganska spännande ända från början till slutet.
amam
2019-12-08
Verkligen en serietidningsfilm. Herregud, vilken dialog. Vet inte riktigt vad det är som man egentligen gillar med den här, jag har svårt att hitta några riktigt bra partier.
dafreakish
2019-11-24
Snyggt och en av de bättre från DC (förutom Batman förstås). Trots det är det milslångt från Marvel.