1.6

Arctic Blast

En solförmörkelse skickar en kolossal luftström av iskylande luft mot jorden, som sätter igång en katastrofisk kedjereaktion av händelser som hotar att försätta Jorden under en ny istid.

Originaltitel Arctic Blast
Regissör Brian Trenchard-Smith
Manus Jason Bourque
Genre Science Fiction, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Michael Shanks, Bruce Davison, Robert Mammone, Cinthia Burke, Indiana Evans, Alexandra Davies, Judith Baribeau, Saskia Hampele, Nick Falk, Anne McCaffery

2018-01-02
Har aldrig gillat katastrof filmer, undantag skyskrapan brinner!!
nestle
2013-11-06
Skådespelet är jävligt pendlande, ibland helt okej ibland kasst. Storyn hade kunnat funka om man hade dramatiserat det bättre. Värdelösa effekter dessutom.
smillans
2013-06-15
hahhah vilka effekter. jag vet inte hur jag kom att hitta denna film. men den va ändå lite spännande. trots att den va så dålig. den hade sina goda stunder.
tomatburgare
2012-10-30
Långt ifrån nyskapande, och effekterna är usla (när t.o.m. jag, som är totalt ointresserad av "snygga effekter" ser att skiten är dåligt gjord, då är det DÅLIGT). Men... jag tycker ändå att det är rätt så spännande emellanåt, och jag förlitar mig på att de meteorologiska begreppen är någorlunda korrekta, i så fall är det ju lite småballt. Hade velat se lite fler frys-ögonblick, de var roliga. Helt ok underhållning.

2012-06-17
Riktigt bottennapp! Undvik.
BluePrint_1985
2011-12-02
Faller på specialeffekterna, storyn kunde funkat, skådespelet är helt okej.

2011-11-30
Jag tycker att skådespelet var helt okej. Storyn och effekterna är helt värdelösa dock ;) Men om man vet vad man går in för när man ser den så är den någorlunda underhållande antar jag. Om man inte kan skratta med filmen kan man i alla fall skratta åt den ;)
Oskar16
2011-09-05
Bland de sämsta filmer jag någonsin beskådat. Fullständigt usel story, skrattretande orealistiska effekter och upplösningen är helt absurd. Skådespelarinsatserna var urusla. Det värsta av allt är att jag betalade för det här skräpet. Gränsar till en nolla i betyg.
Blake_
2011-09-05
Vi förstör ozonlagret - men du! vi kan fixa det på några minuter! Japp, då fortsätter vi som vanligt med att köra bil och vräka i oss kött. YAY! Skrattretande effekter också. Fy Fa-an. Otroligt orealistisk... på ett löjligt sätt.
Annisen
2011-08-14
Mycket, mycket trovärdigt och välspelat. Not.