2.5

Are All Men Pedophiles?

En dokumentär som utforskar ordet pedofili samt vad allmänheten lägger in i ordet. De ser på pedofili utifrån ett historisk perspektiv och ser på hur det ser ut idag. De ser också på skillnaden mellan kvinnor och män i de här ämnena.

Originaltitel Are All Men Pedophiles?
Alternativ titel Modern Witch Hunt, Misandry, Feminism vs Misandry
Regissör Jan-Willem Breure
Manus Jan-Willem Breure
Genre Dokumentär, 2010-tal

JeremyClarkson
2014-09-11
@Katsube: Frågan besvaras visst. I slutet av filmen, efter eftertexterna, ger regissören själv sin syn på saken.
Katsube
2014-07-18
Dokumentären har en fråga som namn, men frågan besvaras aldrig, vilket kändes störande. De nämner att män oftare antas vara pedofiler än kvinnor, men de går inte in något djupare på det. Istället går de igenom liknande saker om och om igen, om att det är mot lagen men att vi kanske kommer att ha en mindre sträng lagstiftning i framtiden så länge prepubertala personer skyddas, sedan upprepar de samma sak igen och igen. Men jag gillar ändå att de diskuterar med personer som ser sig själva som pedofiler och dokumentären är överlag en tankeställare.
halken
2014-06-25
Spretig och känns som ett avsnitt i någon dokumentärserie, men intressant ämne.
uncle_funk
2014-06-02
En tankeställare, definitivt. Men inte någonting som sticker ut i dokumentärväg.
foppa99
2013-12-16
intressant, men inte så välgjord: känns som tv