1.8

Area 51

Ett gäng tonåringar tar sig in på ett område i Nevadaöknen där det ryktas om att myndigheterna gömmer utomjordingar.

Originaltitel Area 51
Regissör Oren Peli
Manus Oren Peli
Genre Thriller, Skräck, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Sandra Staggs, Roy Abramsohn, Ben Rovner, Jelena Nik, David Saucedo, Suze Lanier-Bramlett, Glenn Campbell, Reid Warner, Jennefer Ludwigsen, Darrin Bragg

amam
2021-07-11
Svag tvåa, trist och fantasilös found footage film utan något speciellt.
Hanness
2020-02-02
Blir inte bra.
KyLLo
2017-05-28
Jag tycker om grunden till den. Handlingen är inte alls dum på pappret. Att se några smyga omkring på hemligt område kan vara både spännande och oförutsägbart, även om det är svårt att behålla högsta trovärdighet. Men genomförandet är inte bra. Handkameran är om möjligt ännu jobbigare här än i andra filmer, bildupplösningen riktigt låg emellanåt och det är fel fokus. Det fick mig att tappa koncentrationen. Resultatet är sämre än Paranormal Activity (som Oren Peli regisserat och skrivit) och Chernobyl Diaries (som Oren Peli skrivit).
Jamesa
2017-05-27
Sluta med handy cam. Varför man envisas med det kan jag inte alls förstå. Trots att detta i mycket känns som en knattefilm med många luckor, finns det ändå något något litet underhållning i detta, klarar sig upp till en svag 2:a.
Harford
2016-11-26
Fy.
deswhip
2016-09-21
För min smak, lite väl mycket som lämnas åt tittarens egna fantasi.
StureStenhög
2015-10-20
Väldigt fantasilöst. Den använder sig av samma knep som alla andra found-footage-filmer, och på idéplanet är allt bara ett hopkok av trötta utomjordings-klichéer. Det blir heller aldrig så spännande som det borde, jag hade det ganska bekvämt när jag såg denna, och det är väl inte riktigt meningen. Men jag kan ändå inte förneka att jag roas lite av hela grejen, och jag har inga problem med att acceptera dumheten i att de här glada amatörerna ens lyckas ta sig i närheten av Area 51. Det är en ganska underhållande film helt enkelt, och därmed också en ganska stark tvåa
Robkiller
2015-10-19
Ett oväntat besök på Area 51... temat är väl i alla fall lite intressant, och filmen tar sig väl en del mot slutet, men förstapersons handkamera stuket gör det här hyfsat värdelöst ändå... synd eftersom den verkade ha potential...
ekneB
2015-09-13
Intressant story, ganska coola effekter. Lite väl mörkt när dom är nere i katakomberna och hade gärna fått se mer än vad som tilläts! Stabil och stark 2a.
Drachenherz
2015-08-09
Orättvist låga betyg, är väl inte asbra heller men den funkar, i alla fall om man faktiskt är intresserad av temat! Bitvis lite irriterande men den håller ju hela vägen (more or less).