1.9

Arena

David Lord finner sig själv fångad i en våldsam värld av ett modernt gladiatorspel där män slåss till döden som underhållning för massorna online på nätet.

Originaltitel Arena
Regissör Jonah Loop
Manus Tony Giglio, Michael Hultquist, Robert Martinez
Genre Action, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Samuel L Jackson, Nina Dobrev, Daniel Dae Kim, Kellan Lutz, James Remar, Monica Acosta, Johnny Messner, Marcelle Baer, Mayra Leal, Derek Mears, Vanessa Branch, Beau Brasso, Laura Weissbecker, Katia Winter, Irene Choi

karlmats
2020-09-09
Ganska lågbudget och det är ganska tydligt vart ambitionsnivån ligger när den japanska bossen kommer in och frågar efter TPS-rapporter men filmen gör väl också precis det den vill. Man undrar ju vilka sorts beroenden som tvingar in Samuel L Jackson i såna här typer av filmer men han får nog ha ganska kul ändå kan jag tänka mig. En story som är förutsägbar i de delar som hänger ihop och random när den inte gör det, helt ok actionscener och helt värdelösa inklipp från amerikanska collegekids som tydligen är de enda tittarna den här cirkusen har förutom japanerna. Kul att Jin från Lost dyker upp som nån japansk kendogubbe, varför i helvete inte? 2an är ganska stark men det är lite för dåligt och generiskt för att ett högre betyg ska komma på tal.
Robkiller
2019-06-16
Ultravåldsam slagsmålsfilm i dödsarena, men ack så underhållande. En överspelande Jackson, en stenhård Lutz och en minnesvärd Winter håller ihop det här. Rätt risig regi och fula bakgrundseffekter i arenan dock.
2019-04-07
Tjosanhejsan - hur kan man inte gilla detta? Brutala men kassa fighter, massor av omotiverade nakenscener, smuts, klen CGI, superdumt allt, samt en Samuel L Jackson som levererar magnifikt överspel på rutin. Redan en kultklassiker. Hade Gary Daniels haft huvudrollen så hade femman varit helgjuten. (7/15)
InzZzomnia
2018-12-02
Var på väg att sätta en tvåa för att den är så lökig så den blir "bra" men nä, det gick inte.
Hanness
2016-08-14
Vad fan är detta? Ett uselt studentspex?
deswhip
2016-08-14
Jag kan inte bestämma mig, etta eller tvåa...
_lucifer_
2013-12-16
Försöker ta den för vad den är, men kommer inte riktigt fram till vad den försöker vara. Den får en knappt okej 2'a av mig!
Djason
2013-08-15
Sicken skit, tråkiga våldsscener, en handling man sett förut och platta karaktärer förutom Samuel L Jackson då som går på rutin. Filmen största behållning är dock när Kellan Lutz agerar full, där lyckas han bra, annars inte.
badpanda1606
2013-08-10
Ett för abdrupt slut sänker den till en tvåa. Märkligt att Jackson ställde upp på denna dock även om den var bättre än väntat
Bomkia
2012-12-30
Asså nej. Tröttsama fightsekvenser och träiga karaktärer. Enda roliga är väl att Jackson försöker få valuta för pengarna han tjänar genom att agera ut hela sitt överageringsregister. 1+