2.6

Arkansas

Kyle och Swim lyder knarkkungen Frogs order, trots att de aldrig har träffat honom. Men när en deal går snett får det dödliga konsekvenser.

Originaltitel Arkansas
Regissör Clark Duke
Manus Clark Duke, Andrew Boonkrong
Genre Drama, Kriminalare, Thriller
Skådespelare Liam Hemsworth, Clark Duke, Vince Vaughn, Michael K Williams, John Malkovich, Vivica A Fox, Brad William Henke, Patrick Muldoon, Jeff Chase, Eden Brolin, Barry Primus, Jacob Zachar, Adina Galupa, Jared Bankens, Juston Street, Chandler Duke, Chris Mullinax

Andreas_
2021-12-11
Clark Duke gör sin debut som regissör och givetvis placerar han sig själv i filmen och som skådis gör han det helt okej, som regissör, riktigt dåligt, han får inte till någon spänning överhuvudtaget och han får heller inte till den svarta humorn som vill genomsyra filmen, så i det stora hela, misslyckat på alla plan, det som räddar denna film från total katastrof, är bra skådisinsatser från John Malkovich, Michael K Williams och Vince Vaughn, dock är dom två först nämnda med alldeles för lite för att rädda något, så vi får helt enkelt luta oss mot Vince Vaughn som alltid är bra, Liam Hemsworth är så klart med i filmen och han är ingen dålig skådis heller, det är bara det att här är han inte särskilt bra eller övertygande i denna film och han ligger verkligen i lä när det gäller brorsans kunskaper framför kameran, alltså Chris Hemsworth, detta är en film om i princip ingenting kan man säga och det känns lite som att Clark Duke har Tarantino som inspiration men misslyckas totalt, betyget blir dock en medel 2:a och får vi tacka Vince Vaughn för.
Christofer
2021-03-16
2021-01-24: För lite Malkovich, för mycket annat.
Ghostface
2020-04-29
Komisk historia om slappa karaktärer som får en att vänta på att det ska gå riktigt snett. Filmens atmosfär andas Coen-bröderna men manuset luktar Guy Ritchie, föreställ er det barnet. Är osäker på om detta är en bok ursprungligen, känns som det.