2.7

The Answer Man

Den publicitetsskygge Arlen Faber, skrev för tjugo år sedan bästsäljaren Me and God. Den enda som känner till hans rätta identitet är hans publicist. Nu vill hon få honom att skriva förordet till en jubileumsutgåva av boken. Det enda som lyckas få Arlen att lämna sitt trygga hus är ett akutbesök hos en ung kvinnlig kiropraktor. Och i mötet med henne får Arlen åter ett visst intresse att umgås med andra människor - i alla fall så länge de inte vill be honom om råd i livsåskådningsfrågor.

Originaltitel Arlen Faber
Regissör John Hindman
Manus John Hindman
Genre Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Jeff Daniels, Lauren Graham, Lou Taylor Pucci, Kat Dennings, Nora Dunn, Annie Corley, Olivia Thirlby, Tony Hale

drjohan
2013-08-24
Hej gud.
HerrNenne
2013-04-15
Bra film även om slutet känns hastat och klyschdåligt skrivet. Synd att den lämnar en med det intrycket.
johannorlund
2012-04-12
Mysig!
sawa
2012-03-25
Lite småseg, men allt ordnar sig till slut. Ingen större överraskning, småtrevlig.
m98_hen
2010-11-01
Helt obegriplig egentligen. Märkliga försäljningsförsök av böcker, noll kemi mellan Jeff och Lauren och boken verkar askass.
LXMBRG
2010-08-19
Intressant story. Men, den kunde gott och väl ha gått lite djupare och varit betydligt mindre feel good-aktig. Och som någon skrev - slutet. Slutet är riktigt uselt. Undrar om inte den första kvarten tillhör filmens höjdpunkt och sedan planade det liksom ut. Potentialen fanns verkligen, verkligen där men allt föll sig lite väl tillrättalagt, till slut.
Gew
2010-08-09
Riktigt värdelös. Fick tidigt en vibb av att det var den klassiska varianten på ateist som låg bakom, och således att filmen på ngt sätt skulle kunna att symbolisera Jesus Kristus egna slagverk. Hur det än ligger till var i min mening såväl uppslaget som fullföljandet på en rent patetiskt nivå. Och ja, slutet är nog bland det värsta av allt. Se upp för denna.
Sajo
2010-05-21
helt ok.. låg 3:a
Petrify
2010-05-19
En bra film men i slutändan så känns det som något fattas.. Graham är dock lika go som vanligt. :-)
Endymion
2010-05-16
Ett par bra scener men lever knappast upp i sin helhet. Tjat om Gud på detta sätt börjar bli grymt passé. Filmen är väldigt efter sin tid.