2.6

Armageddon

En jätteasteroid på väg att kollidera med jorden. Ett team av oljeborrare skickas då till asteroiden för att borra hål i den, placera en atombomb i hålet och spränga itu den. Lyckas detta räddas jorden. Men det är inte lätt.

Originaltitel Armageddon
Regissör Michael Bay
Manus Jonathan Hensleigh, JJ Abrams, Tony Gilroy, Shane Salerno
Genre Action, Romantik, Äventyr, Science Fiction, Thriller, 90-tal
Skådespelare Steve Buscemi, Peter Stormare, Bruce Willis, Ben Affleck, Liv Tyler, Billy Bob Thornton, Will Patton, Owen Wilson, William Fichtner, Jessica Steen, Grace Zabriskie, Michael Clarke Duncan, Keith David, Jason Isaacs, Udo Kier, Ken Hudson Campbell

Skapad 2019-11-14 av Anonym
\"Armageddon\" är egentligen en av världens löjligaste och mest otänkbara filmer. Men ändå är det något med filmen som jag tycker om. Snygga effekter pryder filmen, men skådespeleriet är ing...   Läs mer »

2017-10-12
Ganska bra
2017-09-21
Urk! så otroligt dålig dravel... Jag vill bara mörda någon när jag såg den här förskräckliga dåliga filmen!!!
Brouhaha
2015-11-28
En riktig klassiker med en riktig kvalitetscasting. Will Patton, Billy Bob, Udo Kier... tillochmed allas vår Bruce. En riktig tårdrypare, som Titanic fast i rymden.
emilype
2015-11-08
Jo jag vet, en 4:a är egentligen ett för högt betyg för denna... men om jag fortfarande gråter i slutet efter att ha sett den över 6 ggr sedan jag såg den för första gången i början av tonåren, så ska den bannemej ha en 4:a! En action/scifi-rulle som har allt. Sen har jag en liten förkärlek till katastroffilmer *ler* (Betyg 7/10)
Dele
2015-10-04
Jag pendlar mellan skratt och illamående. Fast det är ju i och för sig häftigt att slå golfbollar från oljeplattformar mot Greenpeace-aktivister.
Dicken96
2015-09-12
Svag trea, funkar som fredagsfilm :)
Korben_Dallas
2015-08-09
En enda lång rysning. Så jävla mäktig bara.
zallaxx
2015-06-02
episk rulle från en episk tid. grafiskt snygg tom nu
2014-10-26
Bra film med en intressant blandning av skådespelare och man märker att det har lagts ner en hel del pengar i denna filmen.
Ful_fisk
2014-08-07
Kan man polera en bajskorv? Jodå, men gör det snyggt då, för fan! Armageddon är från start en otroligt löjlig och dum film med en urkorkad premiss, men bjuder den på schyst action-underhållning ändå? Nej, den är faktiskt till största del jävligt irriterande att titta på. Bildspråket är hetsigt och jobbigt, effekterna hade kunnat vara bättre och folk beter sig som idioter stup i kvarten. Ovanpå detta har vi förstås filmens omtalade och nästan tvångsmässiga besatthet vid explosioner. Allt som kan explodera ska explodera (till och med förtexterna) och ifall det inte kan explodera så lyckas de nog hitta på något sätt för det att explodera ändå. Varenda scen när de är på den där jävla meteoriten är sjukt jobbig att titta på rent fotomässigt och filmen blir aldrig spännande. Samtidigt får man verkligen känslan av att Michael Bay verkligen kände att han gjorde ett mästerverk i stil med Lars von Triers Melancholia och lyckades fånga paniken inför undergången eller något… det gjorde han inte. Jävla sopa är vad han är. Han och producenten Jerry Bruckheimer är nog det värsta som någonsin hänt Hollywood. Ed Woods filmer hade ju i alla fall den goda smaken att floppa. Armageddon har en del schysta saker som bär upp helheten, såsom Aerosmiths låt Don't wanna miss a thing, som jag alltid varit svag för, samt en del av casten. Bruce Willis är ju trots allt Bruce Willis, även ifall Bay inte vet hur man ska använda honom. Men i slutändan får det nog ändå bli en etta, om inte bara för filmens låga kvalitet, så även för det hjärndöda kulturmord filmen och dess skapare står för.