Armour of God

Jackie Chan spelar äventyraren vars ex-flickvän blir kidnappad av en sekt som vill ha den uråldriga 'Armour of God' i lösesumma.

Originaltitel Longxiong hudi
Alternativ titel Long xiong hu diOperation Condor 2: The Armour of the Gods
Regissör Jackie Chan
Manus Jackie Chan, John Sheppard, Edward Tang
Genre Action, Äventyr, Komedi, 80-tal
Skådespelare Jackie Chan, Rosamund Kwan, Lola Forner, Alan Tam, Bozidar Smiljanic, Ken Boyle, John Ladalski

Tsurugi
2016-01-16
Ganska svag Jackie-film. står för mig och väger mellan en tvåa och trea, jag förstår faktiskt inte varför denna är så populär.
JonteW
2015-09-02
Tunn Jackie Chan rulle med långa och spretiga sträckor innan vi får det vi vill ha: slagsmål och snygga stunts. Visst dyker det upp häpnadsväckande stunder, men dom är för få och filmen domineras mest av trams runt omkring.
superjudgen
2015-08-25
måste ändå digga megalomanin i att fixa inspelningstillstånd vid schönbrunn bara för att göra en dialogväxling. inte så mycket predjama som jag hade hoppats, men betydligt mer biljakt i centrala zagreb än jag hade räknat med. på det stora hela skulle en tripp i filmens spår bli en trevlig semester.
Ful_fisk
2015-05-05
Jackie Chan i högform. Högt tempo, hisnande fighter och tonvis av humor. Inte bland hans absolut bästa, men ändock en högst underhållande Hong Kong-rulle!
2013-01-08
Actionkomedi i full fart med alltid lika stressade Jackie Chan. Minns den från barndomen och var nu iaf rolig att se om. Lite för barnslig numera, men bra fighter och stuntscener utan massa effekter.
xhalelife
2011-09-21
Riktigt skön rulle med och av Jackie Chan, definitivt en av mina favoriter med honom. Den besitter en charm som bara kan tillskrivas Jackie Chan och en sorts humor som alltid balanserar på knivseggen men aldrig faller åt varken eller av hållen. Gillar den skarpt och brukar tipsa folk om denna eller Rumble in the Bronx om de frågar efter Jackie-filmer.
Jole
2010-10-25
Måste vara en av Jackie Chans absolut sämsta...
TomVanallen
2010-05-07
En film då Jackie Chan fick spela mer och ingen dataanimation fanns. En kul, full-späckad actionrulle!
Vitkoreliasson
2010-02-04
ung jackie chan awsome!
Kurganen
2008-09-21
Fartfylld, lite rolig och 80-talets teknikfascination. Allt i ett. Jag gillar den.