2.2

Army of the Dead

Efter ett zombieutbrott i Las Vegas tar en grupp legosoldater på sig uppdraget att ta sig in i karantänzonen för att råna ett kasino.

Originaltitel Army of the Dead
Regissör Zack Snyder
Manus Shay Hatten, Joby Harold, Zack Snyder
Genre Action, Kriminalare, Skräck, 2020-talet
Skådespelare Dave Bautista, Ella Purnell, Omari Hardwick, Ana de la Reguera, Theo Rossi, Matthias Schweighöfer, Nora Arnezeder, Hiroyuki Sanada, Garret Dillahunt, Tig Notaro, Raúl Castillo, Huma Qureshi, Samantha Win, Richard Cetrone, Michael Cassidy

fridenpaden
2021-07-08
Smart att INTE stänga containerdörren efter sig när man ska in i ett zombieområde. Jag tappade fokus från handlingen varje gång Notaro var med i filmen för då gick min specialeffekthjärna bananas. En typisk köttfärsfilm av Snyder.
karlmats
2021-06-07
Haha vilket jävla skräp. Snyder blir sämre och sämre för varje film och trenden håller i sig här. Det är flashigt, fantasilöst och idiotiskt. Bautista sköter sig väl ok i huvudrollen och Arnezeder kommer undan hyfsat också. Men de stora frågetecknena rätas aldrig ut och känslan är att Snyder själv skiter fullständigt i om det här håller ihop logiskt eller ej så länge han kan göra ännu en cool scen. Värst är väl den förbannade idealistdottern spelad av en usel Ella Purnell. Man satt ju och hoppades att zombiesarna skulle tugga i sig varenda en av de här papperstunna karaktärerna som jag inte brydde mig ett piss om. Hade jag varit 10 år hade jag säkert gillat det här, nu blir det en zombiefierad 1a.
SciBoy
2021-06-05
Zack Snyder kan regissera snygga filmer. Fotot är mycket bra. Effekterna är för det mesta bra. Skådespelarna är helt okej. Problemet är att historien är meningslös och själlös. Det finns inga känslor i den, trots att skådespelarna desperat försöker blåsa liv i den så är den här filmen lika död som de odöda som den handlar om. Nä, Zack Snyder's lyckas inte att få mig att bry mig om någon av dem som är med så slösa inte din tid på den här filmen om du inte är så uttråkad att det verkligen inte finns något annat att se.
Jockflake
2021-06-03
En otrolig besvikelse. Det är bara så himla dumt, så mycket plotholes. Och irriterade dumma karaktärer, och andra som beter sig helt ologiskt.
isecore
2021-05-30
Börjar bra men sen går det fort utför. Karaktärerna är lövtunna klyschor och man raderar fort alla tecken på personlighet från dem. Premissen är jättekul men den slarvar man fort bort bland stiliserade fightscener och allmän idioti. Produktionen är väl okej men det försvinner i den idiotiska cinematografin som förvandlar hela filmen till en suddig lera. Jag känner mig generös och ger den en sjukt svag tvåa.
sparriskrigarn
2021-05-30
Obegripligt töntiga karaktärer, riktigt dåligt skrivna sådana. Handlingen hade okej potential men genomförandet är skräp.
Djason
2021-05-29
Svag svag 3a för man vet när man ser speltiden att detta kommer vara en för utdragen film och det är precis vad den är men den är snygg så där som bara Zack Snyder kan göra.
2021-05-28
Har aldrig gillat zombie- filmer, och detta tar nästan priset av dumhet...
niebaotan
2021-05-28
Bedrövlig soppa.
WillyV
2021-05-27
Kul hela vägen, med en rätt fin pappa-dotter sen där också.