2.2

Army of the Dead

Efter ett zombieutbrott i Las Vegas tar en grupp legosoldater på sig uppdraget att ta sig in i karantänzonen för att råna ett kasino.

Originaltitel Army of the Dead
Regissör Zack Snyder
Manus Shay Hatten, Joby Harold, Zack Snyder
Genre Action, Kriminalare, Thriller, Skräck, Science Fiction, 2020-talet
Skådespelare Dave Bautista, Ella Purnell, Omari Hardwick, Ana de la Reguera, Theo Rossi, Matthias Schweighöfer, Nora Arnezeder, Hiroyuki Sanada, Garret Dillahunt, Tig Notaro, Raúl Castillo, Huma Qureshi, Samantha Win, Richard Cetrone, Michael Cassidy, Steve Corona, Chelsea Edmundson, Zach Rose

darkmist82
2022-07-08
Zack Snyder är en av mina moderna favoriter bland regissörer där alla hans filmer går in i en helt annan nivå än vad många filmer gör. De filmer som dock han bara lyckats halvdant med har varit hans zombiefilmer. Visst, Army of the dead är en actionfylld film med spänning som håller sig hela vägen men den har svårt att nå upp till vad han lyckats med. Sevärd men inte så mycket mer, fastna inte i Zombieträsket Snyder.
HerrNenne
2022-04-04
2021-12-27: Det här var uselt på praktiskt taget varenda manus-, storytelling- och skådespelarnivå. Det ser ut som en riktig film men det här är bara rent jävla skräp.
Robkiller
2022-03-27
Smått underhållande, men inte mycket mer.
Murvel48
2022-02-10
Det här med alfazombies och zombiedjur var ju ett välkommet lyft för zombiefilmbranschen men sen dras det ner av skådisar utan karisma, en fånig tysk som förstör tonen, onödigt relationssnack och diverse dumheter. Mer än godkänt ändå, trots bristerna. Allt gore räddar en svag trea.
2021-12-12
Som ett Kinderegg bjuder Army of the Dead på tre av mnina favoritpopcorngenrer på en och samma gång: heist, PA och zombisar - men inte hjälper det. Det hela är enormt själlöst och plastigt, skådespel/personregi är oinspirerat och lamt, manuset känns som ett undermåligt rollspelsäventyr, och de egna idéerna är ungefär noll till antalet. Men jag gillar miljöerna, och den sista tredjedelen av filmen är riktigt intensiv. Filmens största behållning är nog ändå Athena Perample - vilket fantastiskt kroppsspråk hon har. Det hela landar på en ytterst generös och lika svag trea. (7-/15)
amam
2021-08-03
Tyckte det var en dum, zombie actionrulle med snygga zombies och bra effekter. Om man stänger av hjärnan och bara åker med i spektaklet så är den helt okej. Inte bra som film, men helt okej som underhållning.
fridenpaden
2021-07-08
Smart att INTE stänga containerdörren efter sig när man ska in i ett zombieområde. Jag tappade fokus från handlingen varje gång Notaro var med i filmen för då gick min specialeffekthjärna bananas. En typisk köttfärsfilm av Snyder.
karlmats
2021-06-07
Haha vilket jävla skräp. Snyder blir sämre och sämre för varje film och trenden håller i sig här. Det är flashigt, fantasilöst och idiotiskt. Bautista sköter sig väl ok i huvudrollen och Arnezeder kommer undan hyfsat också. Men de stora frågetecknena rätas aldrig ut och känslan är att Snyder själv skiter fullständigt i om det här håller ihop logiskt eller ej så länge han kan göra ännu en cool scen. Värst är väl den förbannade idealistdottern spelad av en usel Ella Purnell. Man satt ju och hoppades att zombiesarna skulle tugga i sig varenda en av de här papperstunna karaktärerna som jag inte brydde mig ett piss om. Hade jag varit 10 år hade jag säkert gillat det här, nu blir det en zombiefierad 1a.
SciBoy
2021-06-05
Zack Snyder kan regissera snygga filmer. Fotot är mycket bra. Effekterna är för det mesta bra. Skådespelarna är helt okej. Problemet är att historien är meningslös och själlös. Det finns inga känslor i den, trots att skådespelarna desperat försöker blåsa liv i den så är den här filmen lika död som de odöda som den handlar om. Nä, Zack Snyder's lyckas inte att få mig att bry mig om någon av dem som är med så slösa inte din tid på den här filmen om du inte är så uttråkad att det verkligen inte finns något annat att se.
Jockflake
2021-06-03
En otrolig besvikelse. Det är bara så himla dumt, så mycket plotholes. Och irriterade dumma karaktärer, och andra som beter sig helt ologiskt.