2.6

Army of Thieves

En prequel som utspelar sig före händelserna i Army of the Dead, som fokuserar på den tyska kassaskåpsknäckaren Ludwig Dieter som leder en grupp tjuvar på ett topphemligt rån under de tidiga stadierna av zombieapokalypsen.

Originaltitel Army of Thieves
Regissör Matthias Schweighöfer
Manus Zack Snyder, Shay Hatten
Genre Komedi, Action, Kriminalare, 2020-talet
Skådespelare Matthias Schweighöfer, Nathalie Emmanuel, Ruby O Fee, Stuart Martin, Guz Khan, Jonathan Cohen, Noémie Nakai, Christian Steyer

Olof_Gronlund
2024-01-03
Vill minnas denna lite vagt, men var ett bra tempo och en okej film i alla fall.
Engravadlax
2022-05-12
Supertramsigt manus med kontinuitetsluckor som en schweizerost. Mellan de hjärndöda replikerna--de flesta levererade på fulknackig engelska--döljer sig en helt ok rulle, men man kan tycka att några andra än Team Snyder borde rimligen ha fått jobbet att skriva efter stinkaren The Dead. Castingen är inte lika usel som i första filmen, men mestadels usel. Zombiekopplingen är dessutom fullständigt forcerad, om ingen ens hade nämnt zombies så hade det inte gjort någon skillnad överhuvudtaget.
Murvel48
2022-02-10
Tramsigt, pratigt, tempofattigt och en hopplös huvudperson. Den här får inte godkänt.
Starlette
2022-01-25
3+. Det är ett bra tempo. Och JÄKLAR vad huvudpersonen är charmig och likeable. Jag tycker att han gör hela filmen.
2021-12-13
Helt okej underhållning av det mer lättsamma slaget. Snäppet bättre än "The Dead". (8/15)
djonipony
2021-11-18
Svag 3, men kul med bakgrund till Army OTD
fridenpaden
2021-11-09
Typisk hjärndöd Snyder-action med många logiska luckor. Och varför ska folk som har kommunikationssnäckor i örat ALLTID ta sig i örat när de pratar? Idén är ju att andra inte ska se. Urbota. Men! - och det finns ett "men" - som prequel är den riktigt bra. Får mig att vilja skumma igenom den dumma Army of the Dead igen bara för kassaskåpsknäckarens karaktär. Så det blir en trea för worldbuilding.
AdamB-film
2021-11-07
Har mkt mer potential än vad den nyttjar. Underhållande och fartfyllt, men alldeles för dåligt manus och karaktärer som istället för djup bara är en massa stereotyp yta. Men jag hade kanske inte förväntat mig mer. Dock tycker jag Dieter är en underhållande karaktär, som ändå håller filmen flytande!
Afflicter
2021-11-06
Det finns så mycket bortslösad potential i den här filmen. Det saknas en ordentlig McGuffin, skåpen är bara en mellanhand och borde också ha varit bättre utnyttjade i manuset. Komedisidan av filmen är inte riktigt på plats heller.
pungsnigel
2021-10-31