2.8

Arne Dahl: De största vatten

I ett kök i en av miljonprogrammets förortslängor sitter fem utvisningsdömda afrikaner. En stund senare gör de inte längre det. Strax därefter tar sig en snuvig inbrottstjuv in i en lägenhet på Södermalm. Det visar sig inte bli ett riktigt vanligt inbrott.

Originaltitel Arne Dahl: De största vatten
Alternativ titel Arne Dahl 4
Regissör Tova Magnusson
Manus Cecilia Börjlind, Rolf Börjlind
Genre Kriminalare, Action, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Shanti Roney, Irene Lindh, Claes Ljungmark, Malin Arvidsson, Magnus Samuelsson, Niklas Åkerfelt, Matias Varela, Vera Vitali, Frida Hallgren, Per Sandberg, Donald Högberg, Henrik Norlén, Simon J Berger, Peter Carlberg

HerrNenne
2016-04-26
Jag köper inte det här.
2015-08-05
Av de första fyra filmerna så är denna klart en av de mest intressanta och sevärda. Brotten är bra och intressanta och karaktärsutvecklingen hos de ordinarie karaktärerna är sevärt. 3+
Zebulonm
2015-06-15
En helt ok film i serien.....
Hypostas
2014-11-04
Klart sämsta filmen i serien.
mammene
2014-09-18
Det verkar som om jag börjar vänja mig vid det här "småtöntiga gänget", eller så har de växt, sanningen ligger nog någonstans där emellan. Ganska mänskliga beteenden, fast då och då spårar det ur. Men absolut sevärt med skräckblandad förtjusning
StureStenhög
2014-09-15
Det fortsätter i samma stil. Det här är fortfarande småfånigt, och dialogen är fortfarande alldeles för taffligt på många ställen. Men trenden är ändå att det blir bättre och bättre för varje film, och kriminalhistorien har man fått ihop ganska bra den här gången, även om den har sina långsökta inslag. Det är också fortfarande helt enkelt trevligt att se på det här. Så en ganska stark tvåa når det upp till denna gång

2014-07-26
Den tredje filmen höll inte riktigt måttet, men denna fjärde film hade ett mycket bättre och intressantare brott att nysta upp. 6/10.
Luciphere
2013-05-04
Bäst hittills i serien. Välgjord story och en hög dos av dramatik.
ClintanTheKing
2012-12-16
Riktigt bra, riktigt bra. Även fast dessa filmer är så pass långa på 3 timmar lyckas de alltid behålla spänningen väldigt bra. Arvidsson är mycket bra i denna film. Kul också att Norlén (från Johan Falk) är med, han gör det utmärkt.
Xenox
2012-12-14
Sämsta filmen i serien hittills. Kändes alldeles för lång och seg.