2.4

Arne Dahl: En midsommarnattsdröm

En serie av mord på polska kvinnor som gömmer sig i Sverige blir den nya gruppens första uppdrag. Offren visar sig vara huvudvittnen i ett fall mot den polska maffian. Tre av kvinnorna hittas mördade inom loppet av några dagar, två andra saknas. Hoppet faller på att finna de saknade kvinnorna. Kerstin Holm leder gruppen i jakten på en brutal och hänsynslös mördare.

Originaltitel Arne Dahl: En midsommarnattsdröm
Regissör Trygve Allister Diesen
Manus Erik Ahrnbom, Peter Emanuel Falck, Linn Gottfridsson
Genre Action, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Shanti Roney, Vanna Rosenberg, Magnus Samuelsson, Jörgen Thorsson, Vera Vitali, Niklas Åkerfelt, Alexander Salzberger, Alexander Karim, Malin Arvidsson, Natalie Minnevik, Andrzej Chyra, Kenneth Milldoff, Lisa Linnertorp, Duncan Green, Pascal Andersson, Iwa Boman, Claes Hartelius, Ania Chorabik, Sarah Dawn Finer, Niklas Jarneheim, Sebastian Karlsson, Maria Langhammer, Christoffer Nordenrot, Bahar Pars, Malin Persson, Rafael Pettersson, Malgorzata Pieczynska, Gunvor Pontén, Ola Wahlström

Xeno
2019-07-14
Usel dialog. Rätt usla skådespelarinsatser. Icke övertygande karaktärer. Får en tvåa för att jag trots allt ville se hur det slutade.
StureStenhög
2016-11-27
En del förändringar sedan senast, men omdömet blir ändå ungefär detsamma. Det är väldigt taffligt, men ändå förvånansvärt sevärt. Av nytillskotten klarar sig Natalie Minnevik bäst, och scenerna med henne och Magnus Samuelsson är överlag de som är mest lyckade. Att Samuelsson, som inte i grunden är skådespelare, genomgående är den som gör bäst ifrån sig i den här serien får väl ses som ett underbetyg för den övriga ensemblen. Vanna Rosenberg har man slängt in som något som jag antar ska vara comic relief? Någon form av motsvarighet till grannen i Beck? Vad det än ska vara, så är det bedrövligt. Vidare är själva kriminalhistorien ganska tunn, och man verkar ha tryckt in den mest som ett nödvändigt ont. En sådan måste ju finnas här, men de tycks ha varit mer intresserade av att fokusera på karaktärerna, och det är inte riktigt någon bra idé med det här gänget. Men som sagt, underhållande är det ändå
mammene
2016-11-17
Kommer undan med en trea, för trots dess ojämnhet så har det här sin charm och jag tycker att de ryckt upp sig betydligt, vissa nya inhopp känns mindre lyckade bara.
Hypostas
2016-01-19
I grund och botten är väl det här tämligen uselt antar jag...
Portugallien
2015-11-24
Zebulonm
2015-06-20
Den är ok men tre minus får den....
Sundelicious
2015-05-17
Vilken besvikelse! Regin är usel. Man ser vilka skådespelare som kan sköta sitt och vilka som behöver stöd. Några som ändå var helt ok i förra "säsongen" faller igenom totalt. Skönt att de byter regissör från denna relativt oerfarna i kommande filmer i säsong två.

2015-03-29
Storyn är okej. Men regin är svag och skådespelet är faktiskt bedrövligt dåligt. Sämst hittills av Arne Dahl-filmerna. 4/10
produr
2015-02-24
Jag har boken liggandes som jag fick när den var ny i present Jag har sett alla i förra säsongen förutom första och det känns som nån övergång mellan säsongerna men det va okey för jag gillade ju den första
Bozze80
2015-02-22
Okej story, stolpig dialog, uselt skådespeleri på sina håll. Klart sämst i serien så här långt...