2.6

Arne Dahl: Himmelsöga

Genom ett juldekorerat Stockholm stapplar en halvnaken och misshandlad kvinna. Spåren leder polisen till ett lager med illegala medicinska preparat som kan kopplas till den internationella smuggelorganisationen Maximus. Enligt Interpol finns organisationens huvudman sannolikt i Sverige och A-gruppens uppdrag blir att finna honom. Utredningen kantas av ett antal bisarra upptäckter när en rad kvinnor hittas misshandlade och mördade. Det offren har gemensamt är att de hittas med vita örngott över sina huvuden.

Originaltitel Arne Dahl: Himmelsöga
Alternativ titel Arne Dahl 10
Regissör Lisa Farzaneh
Manus Erik Ahrnbom, Linn Gottfridsson, Fredrik Agetoft
Genre Thriller, Kriminalare, Action, 2010-tal
Skådespelare Malin Arvidsson, Natalie Minnevik, Shanti Roney, Alexander Salzberger, Magnus Samuelsson, Vera Vitali, Niklas Åkerfelt, Vanna Rosenberg, Peter Järn, Kenneth Milldoff, Mariah Kanninen, Disa Östrand, Pascal Andersson, Iwa Boman, Carina Söderman

StureStenhög
2018-10-09
En av de bättre i serien. Överhuvudtaget tycker jag att filmerna i andra säsongen lyckas bättre med att väva ihop alla tillfälligheter på ett sätt som inte känns alltför ansträngt. Här gillade jag hela bakgrundshistorien med tillhörande gamla trauman som lever kvar, jag gillade både hur detta behandlades och hur de fick det att hänga ihop med smuggelhistorien. Dock finns förstås de obligatoriska inslagen av tafatta scener och halvtaskigt skådespeleri även denna gång, men en svag trea kan den iaf få
2017-10-29
mammene
2016-12-14
Jag har börjat gilla det här gänget mer och mer, det har smugit sig på. Min favorit som vuxit mycket är Magnus Samuelsson och även Shanti Roney. Alla har blivit bättre i sina roller, lite mer nedtonade. Fallet var mångbottnat och lagom spännande, ringar på vatten.
Portugallien
2015-11-29

2015-04-20
Fantastiskt uselt skådespel. De fem första filmerna var bra, de följande fem har inte varit något annat än massproducerat skräp. Personregi tycks inte existera och inte heller omtagningar. Farligt nära bottenbetygen. 3/10
pungsnigel
2015-04-20
Första delen var grym men sen gick något åt helvete
Bozze80
2015-04-19
Visst, det finns ett par scener som är pinsamt usla, men den är ändå riktigt spännande rakt igenom, och storyn i sig är inte alls tokig. Högt underhållsvärde, lite sämre om man använder hjärnan för mycket i bedömningen...