2.7

Arranged

En judisk och en muslimsk kvinna lär känna varandra då de båda arbetar som lågstadielärare på en kommunal skola i Brooklyn. Under året som går upptäcker de att de har mycket gemensamt - inte minst det faktum att bådas fäder har arrangerat deras äktenskap.

Originaltitel Arranged
Regissör Diane Crespo, Stefan C Schaefer
Manus Stefan C Schaefer
Genre 2000-tal, Komedi, Drama, Romantik
Skådespelare Peggy Gormley, Daniel London, Doris Belack, John Rothman, Peter Appel, David Castro (II), Marcia Jean Kurtz, Mimi Lieber, Alysia Reiner, Zoe Lister-Jones, Francis Benhamou, Laith Nakli, Trevor Braun, Arian Moayed, Jake Robards, Sarah Lord, Jason Liebman

Tonti
2008-10-20
Rent filmmässigt är detta en ganska trevlig och charmig om än lite väl okomplicerad och snäll historia. Slutet blir dock något slags entydigt försvar för arrangerade äktenskap vilket inte bara är moraliskt tveksamt utan även helt förbluffande för en amerikansk film från 2007.
Karl_jv
2008-01-07
om den här inte har sponsring från gv bush vet jag inte vad jag heter... den muslimska tjejen kommer från Syrien och blir kompis med judiskan... Tänk så passande... Jag tror dock att de skjuter sig i foten... De skulle haft ett gemensamt bröllop på slutet.. Det är gammelgubbarna som bestämmer fortfarande... gv har inte tid att vänta på att morgondagens barn ska växa upp