3.6

Arrival

En språkexpert rekryteras av militären efter att utomjordingar har landat runt om i världen. Syftet är att försöka ta reda på om de är fredliga eller utgör ett hot.

Originaltitel Arrival
Alternativ titel Story of Your Life
Regissör Denis Villeneuve
Manus Eric Heisserer
Genre Drama, Thriller, Science Fiction, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Amy Adams, Jeremy Renner, Forest Whitaker, Michael Stuhlbarg, Mark O'Brien, Tzi Ma, Abigail Pniowsky, Julia Scarlett Dan, Jadyn Malone, Frank Schorpion, Lucas Chartier-Dessert, Christian Jadah, Julian Casey, Andrew Shaver, Pat Kiely, Sonia Vigneault

Skapad 2019-12-21 av AugustDellert
Arrival är den senaste produktionen från hyllade regissören Denis Villeneuve [Prisoners, Sicario, m.fl.] och det är en intelligent och relativt lågmäld sci-fi rulle som påminner om filmer som K...   Läs mer »

Bonebreaker
2023-07-14
Ganska behagligt berättad. Behagligt tempo. Lite intressant berättande. Kladdigt på slutet men klarar sig ändå. Kände en svag förnimmelse av Butterfly effect.
hsimpson
2022-01-17
Välgjord och intressant, men i slutändan en ganska larvig film, som så ofta med sci-fi. Resan dock ganska underhållande.
henrikj
2021-06-24
Pretentiöst så det förslår.
ekman
2021-06-18
Hela grundidén är så töntig att det egentligen bara borde bli pannkaka av alltihop, men regissören och skådespelarna lyckas ändå förmedla en tät och intensiv stämning som gör att jag förlåter nästan allt. En mycket, mycket svag fyra.
pelikan
2021-05-30
Intressant idé. Ganska långtråkig film.
Hanness
2021-04-11
Bra film, men hade mycket högre förväntningar med tanke på betyget.
2021-01-01
Borde vara intressant och jag gillar andra filmer från regissören. Men är finns påtagliga brister. Dels är uppbyggnaden inte alls bra, spretig och fängslar inte. Sedan ser det väldigt datorgjort ut och därmed försvinner också trovärdighet och inlevelse. De gamla genrefilmerna från 80- och 90-talen lyckas mycket bättre med det.
V70
2019-11-03
Amy Adams är en favorit så det känns tråkigt att hon (enligt min mening) är fel-castad här. I övrigt en toppenfilm.
Rele
2019-06-15
En bra och väl gjord Science Fiction med flera duktiga skådespelare. Jag ger en fyra.
Trangor
2019-04-17
Interstellar möter Mulholland Dr. Klart sevärd även om den är lite lökig.