2.2

Ärthjärnan - Beväpnad och livsfarlig

Frank får orättvist sparken som polis, likaså Norman som är advokat. De möts på sina nya jobb som väktare och upptäcker snabbt korruption och brottslighet.

Originaltitel Armed and Dangerous
Regissör Mark L Lester
Manus Harold Ramis, Peter Torokvei, Brian Grazer, James Keach
Genre Komedi, Action, Kriminalare, 80-tal
Skådespelare John Candy, Robert Loggia, Eugene Levy, Meg Ryan, Brion James, Kenneth McMillan, Jonathan Banks, Don Stroud, Larry Hankin, Steve Railsback, Tommy 'Tiny' Lister, Savelij Kramarov

Xtro
2020-04-15
Lyfte till en tvåa iockmed John Candy i drag.
dudson
2015-08-05
Stabil komedi av bästa 80tals märke. Den kanske stannar upp en del i mitten men annars blev det en hel del garv)
2014-03-19
Oförgarglig och inte en av 80-talets största eller för den delen bästa. Men Candy fungerade alltid och här finns charm i mängder. Scenen i porrbutiken var åtm jäkligt rolig. Bra fart och en del action.
HerrNenne
2012-07-26
Inte mycket att säga. Knappt underhållande.
Grillo
2012-03-26
Sååå daterad 80-talshumor. Men ska rättvisan fram hade John Candy ett par grymma scener. Totalt blir det en mycket svag tvåa.
yrkeschaufföre
2010-08-01
John Candy och Eugene Levy är ganska roliga men historien är inte speciellt bra. Meg Ryan i en av sina första filmer är mest söt och tillför inte mycket.
AdamB-film
2010-07-21
Harmlös. Men funkar för en stunds tidsfördriv.
sawa
2009-11-22
John Candy tillhör mina favoriter, men det räcker inte...
IrwinFletcher
2008-06-15
Dumskallekomedi med en John Candy i komisk högform.
Ballan
2008-03-29