2.8

Arthur och julklappsrushen

"Arthur och julklappsrushen" avslöjar det otroliga svaret på alla barns fråga: hur hinner Jultomten med att leverera så många paket under en natt? I centrum står en komiskt dysfunktionell familj och en oväntad hjälte - Arthur - som har ett uppdrag som måste lyckas innan juldagens morgon gryr.

Originaltitel Arthur Christmas
Alternativ titel Arthur Christmas in 3D
Regissör Sarah Smith (II), Barry Cook
Manus Peter Baynham, Sarah Smith (II)
Genre Drama, Animerad, Familjefilm, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Bill Nighy (röst), James McAvoy (röst), Hugh Laurie (röst), Jim Broadbent (röst), Imelda Staunton (röst), Ashley Jensen (röst), Laura Linney (röst), Marc Wootton (röst), Ramona Marquez (röst), Miggie Donahoe (röst), Eva Longoria (röst)

Ailuj
2017-11-27
Enkel historia men bra gjord, förmedlar ett fint budskap.
Jamesa
2017-01-01
Helt ok.
peu-depeu
2016-12-25
Jag gillade karaktärerna, men de hade nog lite för mycket på gång där mot slutet och det kändes rörigt. Rätt go film ändå som skulle kunna varit mycket bättre.
Sarakin76
2016-12-20
Hadde fungert bedre som kortfilm.
Almgren
2016-12-01
Knäpp och oväntad humor, men vissa karaktärer känns lobotomerade.
dafreakish
2016-11-16
Ganska snygg film som dock tappar tempot och berättarviljan halvvägs in. Även om den återhämtar sig lite mot slutet blir den aningen tafatt och intetsägande. Men det fina budskapet om allas lika värde bör hedras. Stark tvåa.
skogg
2015-12-19
Genomusel, smaklös, dålig humor och smått förutsägbar. Fast å andra sidan så tycker jag Bad Santa och Die Hard är bra julfilmer.
2015-12-19
Jag avslutade höstterminen med mina ettor med lite film och då föll valet på denna animerade julfilm. Det är en härligt fartfylld film som ger oss alla, stora som små, svaret på hur jultomten kan dela ut alla julklappar på så kort tid. Det är just det fartfyllda och alla action som är filmens styrka samtidigt som dess svaghet. Styrka då filmen är snygg och aldrig tråkig men svaghet då detta i sin tur stjäl tid från historien som är bra men inte i Pixar-klass. Vi såg den med svenskt tal. 3+
Lotso
2014-07-03
I sin helhet gillade jag ändå denna. Filmen har en del roliga moment de jag skrattade mest åt var en scen involverad med Steve framåt slutet av filmen. Animationen var väldigt snygg och bra gjord och gillade den väldigt mycket. Som en julfilm var den fin och hade ändå den där julkänslan lite fel att få den nu dock. Barn lär tycka om den och som vuxen gillade jag också denna filmen, den är definitivt värt en titt på.
Avatard
2013-12-14
Nej vad söt! Mysig och med min typ av humor, kommer ses varje år!