2.3

Arthur och de två världarna

Den sista filmen i Luc Bessons trilogi om Arthur och minimojerna tar vid där den föregående slutade. Vi kan frukta det värsta. Maltazard har vuxit sig stor och är nu ovan jord och fast besluten att erövra vår värld. Arthur och hans vänner minimojerna måste överlista honom en gång för alla och för det krävs stor uppfinningsrikedom och mycket tur. Oväntade händelser får oväntade resultat.

Originaltitel Arthur et la guerre des deux mondes
Alternativ titel Arthur and the Two Worlds War, Arthur 3: The War of the Two Worlds
Regissör Luc Besson
Manus Luc Besson, Céline Garcia
Genre Äventyr, Familjefilm, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Freddie Highmore, Mia Farrow, Jimmy Fallon (röst), Robert Stanton, Lou Reed (röst), Frédérique Bel (röst), Penny Balfour, Jean-Paul Rouve (röst), Selena Gomez (röst), Iggy Pop (röst), Mylène Farmer (röst), Gérard Darmon (röst)

2017-10-29
Lotso
2014-07-18
I sin helhet en okej familjefilm. Den här gången händer där mer, actionscenerna är större, äventyret allvarligare och i långändan är det en mer underhållande film än vad tvåan var. Men det tar fortfarande inte bort att den fortfarande har dumma scener i sig, som George Lucas scenen var extremt in i ens ansikte med skämtet och jag blev ordentligt förbannad på filmen. Gör dig själv en tjänst, ta endast och se första och tredje filmen och för att fatta mer så se endast de sista 20minuterna utav tvåan. Men det är ifall du inte hittar någon annan bättre familjefilm att sätta på för familjen.
Terman
2012-06-14
Star wars referensen höjer filmen till en svag trea:P
Bambi93
2012-03-12
Dåligt animerad som de andra filmerna. Såg dem bara för skojs skull, men alla var lika dåliga.
vonadel
2011-11-28
Svag 3:a. Välgjord och sådär, men nja... Ungarna tyckte den var jättebra dock, så...
Tepesco
2011-11-02
Extremt poänglös film, dock med snygga animeringar och bra röstskådespel. Men vad hjälper det när filmen är skit!?
Bewitched
2011-10-10
Bättre än tvåan, men sämre än ettan...
smillans
2011-10-01
jag gillar dessa filmerna. riktigt snyggt gjorda. nu kanske inte denna hade den bästa handlingen. men jag gilla den starkt!