2.5

Arthur

Miljardärarvingen Arthur lever ett liv i överdåd. Minst sagt. Hans hobbies är att anordna lyxfester i sin takvåning och testa hur snabbt Batmobilen kan köra på New Yorks gator. Arthurs mamma är inte lika road av hans livsstil och ger honom ett ultimatum: han måste gifta sig med affärskvinnan Susan, annars blir han arvlös. Problemet är att Arthur redan är kär i levnadsglada Naomi och ställs nu inför ett val: kärleken eller pengarna.

Originaltitel Arthur
Regissör Jason Winer
Manus Peter Baynham, Steve Gordon
Genre Romantik, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Russell Brand, Greta Gerwig, Helen Mirren, Jennifer Garner, Geraldine James, Luis Guzmán, Nick Nolte, Christina Jacquelyn Calph, Peter Van Wagner, John Hodgman, Murphy Guyer, Robert Clohessy

2017-10-28
celec
2015-10-13
faktiskt helt okej mest pga av bra birollskådisar
allthehype
2015-02-02
Rent ohyggligt dålig!
amotherscrime
2015-01-31
Mycket bättre än väntat. Hade väntat mig en 1/2a som endast lyftes upp av Brand's bisarrhet men den var faktiskt både skitkul och mysig. Allt man vill ha i en bakis/söndags-rulle! Bisarrt att folk inte tycker om Brand.
WillyV
2014-12-20
Enda ljusglimten är Mirren. Allt i övrigt är knappt godkänt. Det som drar ner till ettan är förstås Brand. Vilken nolla. En värdig utmanare till äcklet Benigni.
RunRiot
2014-06-08
Filmens inledning är hysteriskt kul, men det blir fort träigt och ointressant. Tyvärr känns den alldeles för lång, så det blir mest segt och fjantigt mot slutet. Underhållande film dock som gör mig nyfiken på originalet.
dafreakish
2014-06-08
En av filmhistoriens onödigaste remakes, och då är dessutom inte särskilt många givande att göra igen. Vad är poängen? Varför? Var är det roligt? Hur kan man låta Brand spåra ur totalt i huvudrollen? Vad gör Mirren här? Frågorna är många och svaren finns inte. Så genomgående ruttet.
Molestaire
2014-01-08
Inget oväntat alls, men på sina ställen fantastisk situationskomik utan minsta tillstymmelse till slap-stick.
ancientlove
2013-12-21
Egentligen inget anmärkningsvärt med filmen, redan efter fem minuter vet man hur den kommer att sluta. Ändå vaggar jag mellan en trea och en fyra, allt tack vare Helen Mirrens finfina insats. Vet inte varför men jag blev verkligen rörd av det.
snyltare
2013-07-10
Jag hade inga förväntningar på den här filmen, men tyckte jättemycket om den. Alla skådespelare var väl valda, och roligt att se en odräglig Jennifer Garner för en gångs skull. Sen har jag väl inte förstått att Russel Brand är så kul, men här var han ju det. Och charmig! Jag hejade förstås på det fina paret Arthur och Naomi, även om jag aldrig (och sääääkerligen ingen annan heller) tvivlade på ... utgången.