2.9

Ask Me Anything

Den vackra, vilda, roliga, och vilsna Katie Kampenfelt tar ett år ledigt innan college för att finna sig själv, samtidigt som hon skriver om sina äventyr i en anonym blogg, som så småningom leder till att mörka delar av hennes förflutna dyker upp...

Originaltitel Ask Me Anything
Regissör Allison Burnett
Manus Allison Burnett
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Britt Robertson, Molly Hagan, Justin Long, Martin Sheen, Christian Slater, Kimberly Williams-Paisley, Max Carver, Max Hoffman, Andy Buckley, Robert Patrick, Gia Mantegna, Zuleikha Robinson, Beatrice Rosen, Lorraine Toussaint, Cathryn de Prume, Sharon Omi

Robkiller
2019-08-23
Rätt intetsägande med en tjej som tar en massa dåliga beslut. Men kanske passar bättre för målgruppen den riktar sig mot. En del hyfsade birolls-skådisar gör att det här inte blir helt uselt.
fridenpaden
2016-08-27
Överaskande bra film även om jag inte gillade karaktärerna, varken tjejen eller de vuxna...men det kanske är meningen. Slutet är både dåligt och onödigt vilket sänker filmen.
Levitt
2015-08-21
Att det ser ut som en "tokrolig romantisk komedi" är precis vad filmen vill. Den målar upp kontrasten emellan verkligheten och den bild vi ger av oss själva i socialamedier. Det är en väldigt intressant ambition, men kanske hade man kunnat göra både mer och bättre av det än vad vi i slutändan får. Nu introduceras den aspekten från ingenstans, lite brödsmulor är sällan fel så att säga.
Bomkia
2015-07-12
Film om en förvirrad tonårstjej som lever mycket på att den tar upp ämnen som inte tas upp så ofta på film. Robertson fungerar bra och vi får en lång radda med bra skådespelare som stödjer upp. Omslaget till filmen som finns här är dock inte alls väl anpassat, det ser ut som nån tokrolig romantisk komedi. 3a.
Kajanus
2015-04-29
En liten pärla som inte drar sig för normaliteten. Blandar charm med dumdristigheter, dock utan att tappa intellektuell stimulans. Slutet lär dela tittarna i två läger. Britt Robertson är återigen en mindre sensation med sin vågade prestation. Framtiden ligger för hennes fötter.
Howler19
2015-04-19
En vilsen film. Det känns som att Burnetts intention var att få mig att känna en massa saker som inte når fram, men istället är det enda som når mig en avsmak för varenda karaktär av vikt.
kokosbollen
2015-03-26
Wow! Vet inte varför men fastnar för denna. Svårt att förklara men den är värd att se!
jonbo
2015-03-17
En blandad kompott, men Roberston bär upp filmen tillräckligt för att den ska vara sevärd.
LuxLisbon2
2015-01-26
IGENKANNING.
filmfreak1
2014-12-23
Britt Robertson mycket bra i huvudrollen, troligtvis hennes hittills starkaste roll. Slutet är ytterst intressant, och inte minst oförutsägbart.